חדשות הארץמבזקים

גנץ: בשבועות הקרובים נקדם שורה של החלטות וחקיקות משמעותיות

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס הערב (שישי) בעמוד הפייסבוק שלו לעשייה המדינית והביטחונית בשבוע החולף וציין כי בשבועות הקרובים תעסוק הממשלה בדיוני התקציב וחוק ההסדרים.

"המשימה מורכבת אבל אפשרית, ובעיקר נדרשת" כתב גנץ, "להביא תקציב יציב, אחראי, שיביא צמיחה ושיבטיח את ביטחון ישראל, אחרי קרוב לשלוש שנים של קיפאון. זה אפשרי ואני בטוח שזה גם יקרה. כל זאת לצד המשך הטיפול בקורונה."

גנץ התייחס גם להקמת ועדת החקירה בנושא הצוללות וכלי השיט ולחוק שימנע מח"כ שיש כנגדו כתב אישום את מלאכת הרכבת הממשלה. "בשבועות הקרובים, לצד המהלך לקידום התקציב, נקדם גם שורה של החלטות וחקיקות משמעותיות. בין השאר, אני פועל בתיאום עם שר המשפטים גדעון סער בכדי לקדם את הקמת ועדת החקירה הממלכתית לנושא הצוללות וכלי השיט. בנוסף, בתיאום מלא איתי ובגיבוי כלל סיעת כחול לבן, הניח ח"כ איתן גינזבורג לפני שבועיים את החוק שימנע את הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על ח"כ שיש כנגדו כתב אישום. זה חוק שאני מאמין בו בכל ליבי, ושיש בו אמירה חשובה מאוד לציבור. הסיפור של המאבק על תיק המשפטים וכנגד הניסיונות לפגוע במערכת שלטון החוק, רק מדגיש עד כמה חשוב לקדם את החוק הזה, ואני מברך על כל גורם בקואליציה שיסייע בקידומו למען המאבק בשחיתות ולמען שלטון שיש בו אמון מצד האזרחים." הדגיש גנץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון אף סיפר כי שוחח השבוע עם יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, ובירך אותו ואת כלל הפלסטינים לרגל חג הקורבן. "השיחה הייתה טובה מאוד. העלנו את הצורך לקדם צעדים שיחזקו את הביטחון והכלכלה, לטובת ישראל והרשות הפלסטינית. הערוץ הישיר שלנו מול הרשות הפלסטינית, חשוב ליציבות האזור, ואני פועל בימים אלו בכדי לחזק אותו." אמר.

השר גנץ השתתף השבוע בעצרת מיוחדת של אגף המודיעין בסימן מעבר אמ"ן לנגב, וכן בכנס הסייבר של אוניברסיטת תל אביב שבו התייחס לאתגרים שמתקפות הסייבר מייצרות בשנים האחרונות. "המסר שלנו בנושא הזה הוא ברור" הדגיש שר הביטחון, "תהיה זו רקטה או מקלדת – לא נסבול איום על אזרחי ישראל ונפעל נגד כל גורם שינסה לפעול כנגדנו."

צילום: טל עוז, משרד הביטחון
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח