פוליטי / מדיני

הנשיא קיים מפגש עם מנהיגים דרוזים ומוסלמים לרגל חג הקורבן

לרגל חג הקורבן, נשיא המדינה יצחק הרצוג קיים היום (חמישי) מפגש עם מנהיגי העדה הדרוזית במתחם קבר הנביא אלח'דר בכפר יאסיף. את המפגש אירח המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, השייח' מוואפק טריף.

במפגש בכפר יאסיף אמר הנשיא: "בנות ובני העדה הדרוזית הם עצם מעצמותיה של החברה הישראלית והעם בישראל. אזרחים שווי זכויות ומעמד שמגיע להם שיחושו כך מלא-מלא. הערכים האציליים של העדה הדרוזית הנובעים מדת ייחודית שצפונותיה שמורות למעטים, ערכי המתינות, שיקול הדעת, ההבנה, הכבוד ההדדי והשלום, מוסיפים גוון ייחודי ונדיר למניפת הצבעים המרהיבה של הישראליות, שכולה מבוססת על המגוון העצום שמאפיין את כלל עדות וקהילות ישראל. כולי תקווה שתהליך השילוב המואץ של צעירות וצעירי העדה הדרוזית בחברה הישראלית ילך יד ביד עם שימור המורשת הענפה, החכמה והעתיקה, שמקנים לעדה הדרוזית את מעמדה יוצא הדופן".

"אני יודע שעבורכם ימי החג הללו אינם רק חגיגה משמחת, ונקודת ציון חברתית, אלא גם רגע של שיא מבחינה דתית ורוחנית. כולנו מעריכים מעומק הלב את המאמצים שלכם לשמר את ערכי הדת והמורשת הדרוזית, ולהנחילם מדור לדור. אִינְשַׁאלְלַה תְכּוּנוּ מִן אַלמוּעַיָידִין אַלמַקְבּוּלִין", חתם הנשיא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר מכן, נשיא המדינה קיים מפגש עם מכובדים ומנהיגים בני הדת המוסלמית וראשי רשויות ערבים ויהודים מאזור כעביה טבאש חג'אג'רה. את המפגש אירח ראש המועצה לשעבר, זידאן כעביה.

במפגש בכעביה אמר הנשיא: "אני רואה את עצמי נשיא של כולם. אכפת לי כשאני שומע על הצעירים הערבים שנקטלים ברחובות, ואכפת לי כשאני רואה את בעיית התשתיות, ואת הקשיים שמתמודדים עמם היישובים הערביים בתחום הבנייה והתכנון. אכפת לי כשאני שומע על אזרח מוסלמי שמרגיש שפוגעים בסמלים הדתיים, אכפת לי כשאני שומע על ילד ישראלי שמרגיש שלא כל הדלתות פתוחות לפניו".

"אתם שותפים שלי לדרך ואני רוצה שתדעו שיש בירושלים נשיא, שדלת לשכתו פתוחה בפני החברה הערבית, ואזנו קשובה לכל יוזמה או מהלך שיתרמו להורדת החומות בין יהודים וערבים החיים בארץ הזאת, ויזכירו לנו כמה קרובים אנחנו. זו לא גזירת גורל, ידידי, אזרחי ישראל המוסלמים, זו שותפות גורל. זו האחריות שלנו כלפי הילדים והילדות שלנו, הנכדים והנכדות שלנו, שנועדו לחיות יחד, לבנות יחד את החברה הישראלית, ו"לשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה" כפי שנאמר במגילת העצמאות. זה בידיים שלנו, ואם יהיה לנו מספיק אכפת – ואני יודע שמספיק אכפת לנו – אין אתגר שלא נוכל לצלוח יחד. כּוּל עַאם וַאִנְתוּם בְּחִ'יר", סיכם הנשיא.

צילום: קובי גדעון/ לע״מ
צילום: קובי גדעון/ לע״מ
צילום: קובי גדעון/ לע״מ
צילום: קובי גדעון/ לע״מ
Back to top button