בריאות

פעוטה אלרגית לצרעות נעקצה בגן – הסייעת הצילה את חייה

פעוטה בת שלוש וחצי, שהינה אלרגית לצרעות, נעקצה במהלך שהותה בגן. אחת הסייעות, שהבחינה כי הילדה לא מתפקדת וסובלת מבצקות, הזריקה לה חומר באמצעות מזרק אפיפן והזעיקה אמבולנס, שהביא אותה למרכז הרפואי לגליל. בעקבות הפעולה המהירה הגיעה הילדה לביה"ח במצב קל ובהכרה מלאה. האם הדס: "קיבלנו את הבת שלנו במתנה בזכות המלאך שלנו"

סייעת באחד מגני הילדים ביישוב כפר ורדים, שהבחינה במצוקה קשה של פעוטה בת 3.5, שנעקצה ע"י צרעה, הזריקה לה במהירות חומר נוגדני באמצעות מזרק אפיפן, ובעקבות זאת הביאה להצלת חייה.

הפעוטה הגיעה למרכז הרפואי לגליל במצב טוב, לאחר שהסייעת הזריקה לה בהמשך חומר באמצעות מזרק נוסף, בעקבות תגובה חוזרת שהיתה לה. הפעוטה אושפזה להשגחה במחלקת ילדים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הכל החל היום (רביעי) בשעת בוקר, כאשר הפעוטה אלה לויטס החלה למרר בבכי. הסייעת שירלי ארובס ניגשה אליה מיד והחלה לתחקר אותה. "היא אמרה לי שעקצה אותה צרעה בכתף ושהיא מרגישה כאבים", משחזרת שירלי. "שמתי לה קרח על המקום ומרחתי לה ג'ל פניסטיל, בתקווה שזה ירגיע את הכאב. במקביל הרגעתי אותה והתקשרתי לאם הדס, והזמנו אמבולנס".

יצוין כי האם אלרגית לצרעות, אך עד המקרה הנוכחי, הם לא ידעו שגם הבת אלה אלרגית.

לדברי שירלי, ההידרדרות של אלה היתה מהירה מאוד. "פתאום ראיתי שהילדה הפכה לאפאטית מאוד, הדופק שלה היה איטי והיא נשמעה מחרחרת, כאילו עומדת להיחנק. הכל קרה תוך שניות".

שירלי, המחזיקה דרך קבע מזרקי אפיפן בתיקה, מכיוון ששני ילדיה אלרגיים, ניגשה מיד לתיק, והזריקה לאלה את החומר, לא לפני שהתייעצה טלפונית עם מד"א. "בינתיים האמבולנס הגיע וכשהרמתי את אלה, הרגשתי שהגוף שלה מאוד כבד. בנוסף, הבחנתי שיש לה סימנים של בצקות וזה נראה מפחיד", היא ממשיכה.

במהלך הנסיעה באמבולנס למרכז הרפואי, הבחינה הסייעת שכמה מאיברי גופה של אלה התנפחו מאוד, וביניהם הלשון, אזור הצוואר והעיניים. "מכיוון שאני מכירה אישית תגובות אלרגיות, הבנתי שיש כאן תגובה חוזרת, ובלי לחשוב פעמיים נתתי לה את המזרק השני", היא אומרת.
אלה הגיעה למיון ילדים של המרכז הרפואי כשהיא בהכרה מלאה, עם קשיי נשימה ולשון נפוחה. לאחר שטופלה הועברה לאשפוז במחלקת ילדים.

הדס, אמה של הילדה, סיפרה: "היה לנו מזל גדול. אני אלרגית לצרעות, וכך גם כמה מבני משפחתי, אבל מעולם לא ידעתי שגם אלה. אני מרגישה שקיבלתי את הבת שלי במתנה. שירלי היא מלאך ששמר עלינו. הפעולות המהירות שהיא עשתה הצילו את חייה של אלה. מאוד חשוב לעשות 'טסטים' (בדיקות) לילדים עם רקע משפחתי אלרגני, כדי לבדוק מראש אם הילד אלרגי. בדיקה כזו יכולה לחסוך המון בעיות ואולי להביא להצלת חיים".

מנהל מיון ילדים, ד"ר איתמר מונצ'ק, אמר: "רגישות לעקיצות דבורים וצרעות היא דבר מוכר וידוע אצלנו. עקיצה כזו לילד הסובל מתגובה אלרגית יכולה לנוע מתגובה קלה ביותר ועד מצב של סכנת חיים. תגובה מהירה ונכונה בקהילה בטרם ההגעה למיון, בשילוב עם המשך טיפול נכון, יכולים להביא להצלת חיים, כפי שהיה הפעם. מגיע שאפו גדול לשירלי, שפעלה בצורה מהירה ונכונה".

צילום: רוני אלברט
בצילום: האם הדס, הבת אלה והסייעת שירלי עם המזרקים שהצילו את חיי הפעוטה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח