מבזקיםמשפטי/פלילי

האסון במירון: מבקר המדינה נפגש עם חברי ועדת החקירה הממלכתית

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן וצוותו נפגשו אמש (שלישי) עם ועדת החקירה הממלכתית בראשות הנשיאה בדימוס מרים נאור. בפגישה השתתפו מטעם משרד מבקר המדינה יובל חיו, מנהל החטיבה לביקורת משרדי ממשלה, ליאורה שמעוני, מנהלת החטיבה לחברה ורווחה, עו"ד יואל הדר היועץ המשפטי ועוז ברקו, מנהל אגף הביקורת בנושא הר מירון.

מבקר המדינה וצוותו הציגו בפני הוועדה את מתודולוגית הביקורת בה נקטה ביקורת המדינה בנושא אסון הר מירון עד כה וקיימו שיח מקצועי למול הועדה.

בהתחשב בהיבטים הרחבים הנבדקים על ידי הוועדה הכוללים את כלל ההיבטים שצפויים היו להיבדק על ידי משרד מבקר המדינה, והגם שצוותי הביקורת ביצעו הליכי למידה מקיפים על מכלול ההיבטים של אסון מרון, החליט מבקר המדינה אנגלמן להשהות את עבודת ביקורת המדינה בנושא ולאפשר לוועדה לבחון את הנושא באופן בלעדי. מבקר המדינה איחל לוועדה הצלחה רבה בפועלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כזכור, מבקר המדינה ציין בעת פתיחת הביקורת בנושא אסון הר מירון, כי אם תקום ועדת חקירה ממלכתית בנושא, ישקול את רלוונטיות הביקורת לצד עבודת ועדת החקירה הממלכתית.

מבקר המדינה אנגלמן אמר: "מדובר באסון בו נהרגו 45 אנשים ושהיה יכול להימנע. יש לבדוק את המקרה לעומקו למען המשפחות שאיבדו את יקיריהן ועל מנת שמקרים מסוג זה לא ישנו בעתיד. עם הקמת הוועדה ולאחר הפגישה עם חבריה, החלטתי לסכום את עבודת הביקורת ולאפשר לוועדה לבצע את תפקידה באופן מיטבי ובלעדי. משרד מבקר המדינה מסר לוועדה את מתווה הביקורת שנבנה עד כה על ידי צוותי הביקורת במשרד. אני מאחל לוועדה הצלחה רבה בעבודתה החשובה".

צילום: אהרן ברוך לייבוביץ
Back to top button