חדשות הארץמבזקים

יו"ר הכנסת: "למדינת ישראל אין אינטרס לחזות בהתפרקותה של לבנון"

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ רם בן ברק וחברי קבוצת הידידות ישראל-צרפת, ח"כ אמילי מואטי וח"כ יום טוב כלפון נפגשו היום (שלישי) במשכן הכנסת עם חברי האסיפה הלאומית והסנאט בצרפת.

על רקע ירי הרקטות מלבנון לגליל המערבי לפנות בוקר, אמר יו"ר הכנסת, ח"כ לוי, לאורחים: "למדינת ישראל אין אינטרס לחזות בהתפרקותה של לבנון. לכן המעורבות הצרפתית בלבנון חשובה לנו ואנחנו מייחלים להצלחתה. עם זאת, ישראל רואה בממשלת לבנון אחראית על הירי משטחה. לא נשלים עם חוסר היציבות, אותו מובילות חיזבאללה ואיראן". היו"ר לוי הוסיף: "נשמח לחלוק עם צרפת את הידע שצברנו במאבק חסר פשרות בטרור. היחסים בין העם, הממשלה והפרלמנט הצרפתיים והישראלים איתנים ואתם ידידי אמת. אנחנו אוהבים אתכם".

קבוצת הידידות ישראל צרפת במשכן הכנסת
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ בן ברק, התייחס לפרשת בן אנד ג'ריס: "מדינת ישראל היא מדינה ריבונית ודמוקרטית עם מערכת משפט עצמאית, שלא יכול להיות שמדינות וחברות זרות יכתיבו לה מה לעשות. החרם הוא לא לגיטימי ואנו רואים את הדבר בחומרה רבה. אני מקווה שעוד מדינות יאמצו חקיקה נגד חרם כמו זו שקיימת בצרפת. מה שנמכר בת"א יכול להימכר גם באריאל". עוד התייחס ח"כ בן ברק לסוגיית לבנון: "הצענו ללבנון סיוע גם אחרי הפיצוץ בנמל וגם בתקופה האחרונה והם לא הסכימו לקבל. איראן נכנסה ללבנון, באמצעות חיזבאללה, וחירבה אותה כפי שהיא עושה בתימן. האפשרות שחיזבאללה ישתלט על לבנון לחלוטין מטרידה אותנו מאוד, ויהיו לזה משמעויות עצומות, גם מבחינתנו, אבל גם מבחינת האזור והעולם כולו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בראש המשלחת הצרפתית עומד יו"ר ועדת הכספים בסנאט, קלוד ריינאל. עוד השתתפו בין היתר חבר האסיפה הלאומית מאיר חביב, וסגן נשיא קבוצת הידידות באסיפה הלאומית פרנסיס פופוני.

קבוצת הידידות ישראל צרפת במשכן הכנסת
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ
קבוצת הידידות ישראל צרפת במשכן הכנסת
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

Back to top button