בריאותמבזקים

ילדה בת שבע בלעה סוללה שסיכנה את חייה – שחולצה בהצלחה ע"י הרופאים

למלר"ד ילדים במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית הגיעה ילדה בת שבע עם תלונה על הקאות מרובות. ד"ר אהוד רוזנבלום, מנהל מלר"ד הילדים במאיר אשר קיבל את הילדה וטיפל בה הסביר כי למרות שלא דווח על בליעת גוף זר, הוחלט לבצע באופן מיידי צילום חזה וצילום בטן, מכיוון שההקאות החלו באופן פתאומי ומכיוון שמדובר בילדה עם צרכים מיוחדים אז עולה החשש להכנסת גופים זרים לפה. בבחינת צילום בית החזה זוהתה סוללת דיסק התקועה בוושט.

בעקבות הממצאים ומכיוון שמדובר בסוללת דיסק בת 22 מ"מ, העלולה לגרום לפגיעה קשה, מסביר ד"ר רוזנבלום, ישנה חשיבות למהירות הטיפול ותוך חצי שעה מרגע האבחון הוכנסה הילדה לחדר ניתוח.

בחדר הניתוח הילדה עברה גסטרוסקופיה על ידי ד"ר אייל זיפמן, מומחה גסטרואנטרולוגיה ילדים, ד"ר אולגה פרקר רופאה מומחית בהרדמה, וילנה פוגודין אחות מהמכון לגסטרואנטולוגיה. לדברי ד"ר זיפמן "הסוללה נמצאה נעוצה במרכז הוושט ונשלפה בשלמותה באמצעות גסטרוסקופיה, פעולה אנדוסקופית שבה מכניסים מצלמה דרך הפה לדרכי העיכול העליונות. לאחר הוצאת הסוללה שטפנו את הוושט במטרה להקטין את הפגיעה ההמשכית של החומרים המופרשים מהסוללה ווידאנו שאין נזק עמוק בוושט. אנו שמחים כי בזכות הפעולה המהירה אכן לא נוצר נזק משמעותי. הילדה הושארה להשגחה ולמעקב במשך יומיים וקיבלה טיפול תרופתי שיסייע להחלמת הוושט והיא תמשיך במעקב וביקורת על מנת לוודא כי אין הצטלקות והיצרות של הוושט".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות מרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית

"סוללות דיסק הן סוללות מאוד קורזיביות", מסביר ד"ר רוזנבלום, "ויכולות ליצור תוך זמן קצר נזק משמעותי לרקמות. כאשר סוללות מסוג זה נמצאות בוושט הסיכון גבוה במיוחד שכן היא מצויה בבית החזה בו נמצאים מבנים חיוניים בהם כלי הדם הגדולים, הלב וקנה הנשימה. הסוללות עלולות ליצור חור ודליפה של תוכן מהוושט אל תוך חלל בית החזה, לפגוע במבנים הסמוכים או לגרום לזיהום בחלל בית החזה".

ד"ר רוזנבלום וד"ר זיפמן מדגישים כי בשנים האחרונות ישנו שימוש רב במוצרים המכילים סוללות אלו, ובמקרה לחשד של בליעתן יש להגיע לבית החולים באופן מיידי. ניתן למנוע מקרים אלו על ידי בדיקה שאין בסביבת הילדים בבית סוללות אלו, וידוא שיש הברגה תקינה של המוצר או אמצעי אחר המונע נגישות של הילדים לסוללות. בנוסף יש להרחיק מהישג ידם של ילדים גם מגנטים העלולים לגרום לפגיעה קשה.

צילום: דוברות מרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח