פוליטי / מדיני

סערה בעקבות נאומו של יאיר לפיד בכנס האנטישמיות

סערה בעקבות נאומו של יאיר לפיד בכנס האנטישמיות. בנאום אמר השר כי אנטישמיות היא איננה רק שנאת יהודים. "האנטישמים לא היו רק בגטו בודפשט. האנטישמים היו סוחרי עבדים שזרקו מספינות עבדים למי האוקיינוס עבדים כבולים בשרשראות. האנטישמים הם בני שבט ההוטו ברואנדה שטבחו בבני שבט הטוטסי", אמר לפיד.

ח"כים רבים מהימין הגיבו לסערה, ובינהם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שאמר: "האמירה של לפיד מגמדת את הייחודיות של שנאת היהודים בהיסטוריה ואת גודל הטרגדיה של השואה שהשמידה שליש מבני עמנו. זו אמירה שערורייתית וחסרת אחריות שמעוותת את ההיסטוריה ומרוקנת את מושג האנטישמיות מכל תוכן. אם כל אלימות נוראה היא אנטישמיות אז כולם אנטישמים וממילא אין אנטישמיות. אם זה מה שאומר שר החוץ, איך מדינת ישראל תמשיך לדרוש ממדינות העולם להמשיך להשקיע מאמץ מיוחד בהגנה על הקהילות היהודיות בחו״ל מהתקפות אנטישמיות ובמלחמה עיקשת בהסתה נגד בני עמנו?"

לפיד הגיב לביקורת ואמר: "דוברי הימין הקיצוני תקפו ביממה האחרונה את הנאום שנשאתי בכנס למאבק באנטישמיות שנערך אמש בירושלים. מתברר שלא רק את החברה הישראלית האנשים האלה מנסים להרוס, בשביל ניגוח פוליטי הם מוכנים לעזור אפילו לאנטישמים. כדי לעשות את זה, הם הציפו את הרשתות בקטעים מקוצצים ונטולי הקשר מתוך הנאום, מה שישמש כמובן את שונאי ישראל בכל מקום. למען הסר ספק, אני עומד מאחורי כל מילה הכתובה בו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: European Union

Back to top button