בידורמבזקים

עיריית ת"א תעודד הפקת סרטים המתרחשים בשכונות הדרום והמזרח של העיר

יש לכם רעיון לקומדיה רומנטית שמתרחשת על רקע בתיה הציוריים של שכונת התקווה? או דרמה משפחתית קורעת-לב בכפר שלם? ייתכן ועיריית תל אביב-יפו יחד עם קרן רבינוביץ' תעניק לכם 30,000 שקלים כדי לפתח את הרעיון – לתסריט. העיר העברית הראשונה אמנם הונצחה באלפי יצירות מכל הסוגים – שירים, סרטים, סדרות טלוויזיה ומחזות – אבל רוב היצירות מתרחשות בלב העיר ולא בשכונות המרוחקות יותר. כעת החליטו בעירייה לעשות תיקון לעוול ההיסטורי ולתת לשכונות אחרות את הפוקוס – תרתי משמע.

קרן רבינוביץ' לאמנויות – פרויקט הקולנוע הישראלי, שמחה לבשר לציבור היוצרים והיוצרות על פתיחת מועד הגשה מקוונת של בקשות תמיכה בתחומים השונים של פרויקט הקולנוע הישראלי.

הקרן בשיתוף עיריית תל-אביב-יפו, מכריזות על פתיחת מסלול תמיכה חדש וחד פעמי לשנת 2021, לתמיכה בפיתוח תסריטים עלילתיים באורך מלא אשר יציבו במרכזם את סיפורן התרבותי / החברתי / האנושי / הקהילתי / המורשת ו/או סביבת החיים בשכונות הדרום והמזרח של תל-אביב-יפו. במסלול זה צפויים להיתמך חמישה תסריטים בסכום של 30,000 ש"ח כל אחד. הגשת בקשות התמיכה לקרן במועד זה (מועד ההגשות השני בתחום הקולנוע לשנת 2021) היא עד יום ראשון, ה- 15 באוגוסט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: גיא יחיאלי

הבחירה בתמיכה בסרטים לא מקרית: ערים רבות בעולם זיהו מזמן את הפוטנציאל התיירותי והכלכלי הגלום בחשיפה על המסך הגדול, ועודדו הפקות של סדרות וסרטים. רבים מייחסים לסרטו של וודי אלן "ויקי כריסטינה ברצלונה" תרומה גדולה לגידול התיירות לעיר. גם סרטי "שר הטבעות", שצולמו במולדתו של הבמאי פיטר ג'קסון ניו זילנד, הקפיצו את הפרופיל של מדינת האי המרוחקת. ובראש הרשימה צועדות כמובן ערים כמו לונדון, פריס וניו-יורק, שם מאות אלפי תיירים עורכים מדי שנה סיורים ברחובות בעקבות סרטים וסדרות מפורסמים. בעיריית תל אביב-יפו שוקדים בשנים האחרונות על קידום מורשת השכונות בשלל דרכים – פסטיבלים ייעודיים, תיעוד סיפורי הקשישים, ותערוכות ממורשת הקהילות – וכעת מקווים שבקרוב גם נוכל לצפות בסיפורי השכונות על מסכי הקולנוע.

צילום: גיא יחיאלי

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, אמר: "מי שצופה בטלוויזיה חושב שכל התל אביבים הם צעירים בני 25 שגרים בדירה שכורה ברוטשילד. נכון, יש לנו תושבים רבים כאלה – אבל יש גם רבים אחרים, והגיע הזמן שנראה את הגיוון הנפלא הזה על המסך. למיזם שלנו ייעוד כפול: לספר את הסיפור האנושי הנפלא של שכונות העיר – ולא פחות חשוב, לשקף את תחושת הגאווה המקומית והשכונתית שמאפיינת את תושבינו. אקשן!"

עו"ד ליאור שפירא, יו"ר מועצת העירייה וקרן רבינוביץ', הוסיף: ״העיר תל אביב-יפו היא הרקע לאינספור קלאסיקות ישראליות – תעלת בלאומליך ומציצים, האסונות של נינה וקזבלן. בשנים הקרובות אנחנו מקווים לייצר את סרטי הפולחן הבאים של הקולנוע הישראלי – שיתרחשו בכמה מהשכונות הנפלאות, אך הפחות מוכרות, של אזור דרום-מזרח העיר.״

פרטים נוספים אפשר למצוא באתר קרן רבינוביץ'

צילום: גיא יחיאלי
צילום: גיא יחיאלי
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח