חדשות הארץ

הנשיא הרצוג: כמוני כמוכם, כולנו בצבא העם, כולנו משרתים את אותו העם

44 בוגרות ובוגרים חדשים סיימו היום (רביעי) את לימודיהם במסגרת מחזור מ״ח של המכללה לביטחון לאומי. טקס הסיום התקיים הערב במעמד נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, ראש הממשלה, מר נפתלי בנט, שר הביטחון, מר בני גנץ, ראש המטה הכללי, רב–אלוף אביב כוכבי, ומפקד המכללות הצבאיות, אלוף איתי וירוב. הבוגרות והבוגרים, מכלל חילות צה"ל וזרועותיו, וכן מגופי ביטחון וגופי ממשל נוספים, מיועדים לתפקידי פיקוד וניהול בכירים בצה"ל, בארגוני ביטחון נוספים ובמשרדי הממשלה. המכללה לביטחון לאומי (מב"ל) מהווה מוסד מרכזי ומוביל, שמכשיר ומעצב את הנהגת הביטחון הלאומי הבכירה של מדינת ישראל. הלימודים במכללה נמשכים כעשרה חודשים, וכוללים גם לימודים לתואר שני (M.A) במדעי המדינה.

צילום: חיים צח /לע"מ

במהלך ההכשרה, לומדים וחוקרים החניכים את אתגרי הביטחון הלאומי של ישראל, באמצעות מפגשים עם מעצבי המדיניות והביטחון הלאומי. בנוסף, משתתפים החניכים בסיורים בארץ ובחו"ל ומבצעים סימולציות ובחינת מקרי בוחן. בקורס נבנית קבוצת למידה, שמובלת על ידי סגל מקצועי ואקדמי בכיר וכוללת גם בכירים מזרועות הביטחון בישראל ובמדינות מן העולם.

מדברי נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג: ״כמוני כמוכם, כולנו בצבא העם, כולנו משרתים את אותו העם, כולנו משרתים את אותה המדינה שעתידה, בטחונה ושגשוגה הם עבורנו מטרה וחזון. הרוח העשויה ללא חת, זו הרוח עליה אני מבקש לדבר אתכם היום. רוח האחדות, הלכידות, הערבות ההדדית והערכים המשותפים. רוח האמונה בצדקת דרכנו. רוח האמונה בצדקת משימת ההגנה על מדינת ישראל. זאת הרוח הנדרשת מאתנו היום מול האתגרים הביטחוניים, מול האתגרים החברתיים, ומול רוחות רעוֹת אחרות, של קיטוב, של פלגנות, של ניכור ושל שיסוי״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: חיים צח /לע"מ

מדברי ראש הממשלה, מר נפתלי בנט: ״האיומים הביטחוניים סביבנו לובשים ופושטים צורה, הם הרבה יותר מורכבים והרבה פחות צפויים. למולם אנחנו פועלים היכן שנדרש ומתי שנדרש: בתחכום, ביצירתיות, בנחישות ובתחבולה. אנשינו פועלים מסביב לשעון בכל הזירות, הקרובות והרחוקות, ולא רק בכוח הזרוע. לא נאפשר לאף מדינה או ארגון טרור לאיים על ביטחון ישראל, על ריבונותה, על אזרחיה. אנחנו ממשיכים לעקוב אחר כל אלו שפועלים נגדנו, ואנחנו שומרים על דריכות ועל מוכנות למול כל תרחיש. זה נכון בכל הזירות שלנו שהשתיקה יפה להן״.

צילום: חיים צח /לע"מ

מדברי שר הביטחון, מר בני גנץ: ״מפקדים ומנהלים יקרים, הערכים שמנחים אתכם – הם שינחו את פקודיכם ואנשיכם, וגם אתכם כאזרחים במדינת ישראל. אנו מצפים מכם להיות ישרים, אמינים, ולא לפחד לומר את האמת גם אם היא לא תמיד ערבה לאוזנינו. אתם שמסיימים כאן את הקורס, תפקידכם לקחת את העוצמה, ולעשות את הדבר החשוב ביותר לכל אחת ואחד בבית – לאפשר לאזרחי ישראל להמשיך לישון בשקט לאפשר לאזרחי מדינת ישראל, להמשיך ולשגשג בכל מישורי העשייה״.

צילום: חיים צח /לע"מ

מדברי הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי: "משפחות יקרות אנחנו רואים בכם שותפים לאיכות היוצאת דופן של האנשים במערכת הביטחון שלנו. בוגרים יקרים, גורלה הביטחוני של מדינת ישראל באמת נמצא בידיכם. אתם מצטרפים לחבורה אדירה ומשובחת שעושה זאת כבר שנים רבות, חלקכם מתקדמים לדרגות בכירות יותר ולתפקידים חשובים ומשפיעים. יש לכם מרחב השפעה אדיר ואנחנו מצפים מכם לשנות, לשכלל ולעשות בדיוק את מה שחשבתם שעושים שם למעלה. בוגרי מב"ל יובילו את מערכת הביטחון כולה, והאתגרים רבים. ביחד נוכל להם! גאה בכם וסומך שנדע לעמוד בכל משימה".

מדברי החניך המצטיין, אלוף-משנה א' :"זו זכות גדולה להיות חניך במב"ל. זכות שאנחנו מודים עליה. זכות להיות חלק מקבוצה מיוחדת. לבלות שנה במחיצתם של 43 משתתפים ממגוון ארגונים, מגוון מדינות ועם מגוון השקפות עולם. זכות לשהות במחיצתן של 43 מראות מופלאות דרכן משתקפת בבואתך האישית והארגונית. חובתנו לדעת לבחון מציאות מורכבת נכוחה. חובתנו לתרגם את ניתוח המציאות להשפעה מערכתית במקצועיות, באחריות ומתוך שליחות. אל לנו לשמור את ניתוח המציאות לעצמנו. חובתנו להיות ממלכתיים. אנשי מוסר וחוק. אנשי מופת לא רק עבור הארגונים בהם אנו משרתים אלא עבור הציבור כולו. פתחתי בכך ששנת מב"ל הייתה זכות גדולה. זאת זכות גדולה אף יותר לשאת בחובות אלו למען הביטחון הלאומי של מדינתנו ואנו מודים על כך שנתנה לנו"."

צילום: חיים צח /לע"מ

Back to top button