חדשות הארץ

"רק בעבודה קשה בנחישות נקדם תוכנית למיגור הפשיעה במגזר הערבי"

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, וסגן השר יואב סגלוביץ, סיימו עתה (שלישי) פגישת זום עם ועד ראשי הרשויות הערביות ממשרדם בירושלים. בפגישה שוחחו על הצעות ודרכים לרתום את ההנהגה הערבית ברמה המוניציפאלית לסיוע בהוצאתן לפועל של תוכניות המשרד לביטחון הפנים למיגור האלימות, הנשק והפשיעה החמורה ברחוב הערבי.

בתום הפגישה אמר השר בר-לב: "ועד ראשי הרשויות ערביות כמהה לתוכנית יעילה למיגור הפשיעה ברחוב הערבי. לסגן השר סגלוביץ ולי ברורה לנו הדחיפות של העניין וזה הנושא בראש מעיניינו כיום. גם רה״מ בנט מעוניין ותומך בקידום תוכנית כזאת והשבוע קיימנו כבר שתי ישיבות במטרה לברר כיצד מבין כל התוכניות שנכתבו בשנים האחרונות, ולא יצאו אל הפועל, אנחנו בוררים את החלקים הטובים ביותר ומיישמים אותן. הדברים האלה ממלאים אותי בביטחון שנצליח לגבש תוכנית עם תקציב ראוי. אבל אחרי זה, האחריות היא שלי ושל המשרד לבט״פ לממש אותה.
אך את זה נצליח לעשות רק בעבודה קשה, נחישות ושיתוף פעולה עם המנהיגים המקומיים – והכי חשוב – לא להתייאש".

סגן השר יואב סגלוביץ אמר: "חובת המדינה היא לספק ביטחון אישי לאזרחיה, המדינה כשלה בכך וחובתנו לתקן ולהוביל שינוי. לראשי הרשויות ולרשות המקומית תפקיד משמעותי וכלל התכניות שהוכנו גם על ידי ועד ראשי הרשויות הערביות, צוות המנכלים ותכניות נוספות ילקחו בחשבון בגיבוש התכנית הממשלתית. טיפול בפשיעה חמורה ובארגוני פשיעה הם תפקידה המובהק של המשטרה, יש לה יכולת ואמצעים להצליח בכך. חיבור של כלל רשויות המדינה, משטרה, פרקליטות, רשות מיסים, בתי משפט וענישה יהיו חלק מהתכנית שתוביל שינוי במצב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מטעם ועד ראשי הרשויות הערביות בישראל נמסר: ״אנחנו מרגישים ושומעים שיש רוח חדשה וכוונות כנות להוביל שינוי. קיבלנו הבטחה לכך שיתייחסו לכל הדרישות שהעלנו וסוכם כי ישתפו אותנו בדיונים ובצוותים שכבר הוקמו במשרד. אנחנו יוצאים מהפגישה מעודדים מאד ומקווים מאד שבקרוב נוכל לשים סוף למגפת הפשיעה והאלימות שמחריבה כל חלקה טובה והורסת את החברה הערבית בישראל מבפנים״

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח