כלכלהמבזקים

בהיקף של 55 מיליון ש"ח: ליברמן הציג את התכנית החדשה למניעת אלימות במשפחה

שר האוצר, אביגדור ליברמן, הורה היום (שלישי) לקדם את יישום המלצות הוועדה למניעה וטיפול בתופעת האלימות במשפחה, כך שיתוקצבו באופן מידי מספר מענים לטובת הנושא:

  1. יוקמו שני מקלטים חדשים ייעודיים לאימהות ולנערות טעונות הגנה.

  2. יוקמו ארבעה מרכזי יום ומרכז ערב אחד לטיפול בגברים אלימים.

  3. יינתנו 90 תקני עובדות סוציאלים תוספתיים למרכזי אלימות במשפחה ברשויות המקומיות ו- 54 תקני עו"ס משטרה בתחנות המשטרה השונות למתן מענה טיפולי מידי לבאות להתלונן.

  4. לטובת הטיפול באלימות במשפחה באוכלוסיות מיעוטים ישולש מערך 'שיטור רגיש תרבות'.

  5. יינתנו 50 תקנים תוספתיים לשירות המבחן לטיפול ייעודי בגברים אלימים.

  6. יעובו מוקדי החירום הטלפוניים לטיפול באלימות במשפחה במשרד הרווחה ובמשטרה.

  7. יפותחו תכניות הכשרה וכלים חדשניים לטיפול באלימות במשפחה.

  8. יינתן תקציב גמיש עבור טיפול קהילתי בקורבנות אלימות במשפחה.

כמו כן, על פי המלצות הוועדה הורה השר לבחון בהמשך את קידום תכנית החומש לאור ביצוע ועמידה בייעדי התכנית כפי שיוגדרו על ידי הצוותים המקצועיים של משרדי הרווחה והאוצר.

שר האוצר, אביגדור ליברמן, אמר: "החלטנו לשים את נושא האלימות במשפחה במקום חשוב כי אנחנו רואים את הצרכים בשטח. למרות שאנחנו רק בתחילת דיוני התקציב אי אפשר לחכות בנושא הזה ולכן עשינו מאמץ גדול כך שכבר השבוע יועבר למשרד הרווחה תקציב למימוש התוכנית שגובשה בוועדה הבינמשרדית עוד ב-2016. מבחינתנו זו אמירה חשובה. כולנו צריכים לפעול נגד אלימות במשפחה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר החקלאות, עודד פורר, הוסיף: "בעת כהונתי כיו״ר הוועדה למעמד האישה חשפתי את העובדה שממשלת ישראל לא יישמה את ההחלטות שקיבלה ולא העבירה את התקציב שנדרש למלחמה באלימות בתוך המשפחה. היום אנחנו סוגרים מעגל עם כינון הממשלה החדשה וכניסתו של שר האוצר לתפקידו וסוף סוף אנחנו צועדים בדרך לביצוע של התוכנית למלחמה באלימות במשפחה וההגדלה המשמעותית בתקציב תציל נשים רבות מעולם שחור".

שר הרווחה והשירותים החברתיים, מאיר כהן, ציין: "אלימות במשפחה היא בעיה חברתית חמורה והטיפול בה דורש שילוב של כלל המערכות הציבוריות הרלוונטיות. בשנים האחרונות נוספו שירותים רבים לרווחת נפגעות ונפגעי אלימות במשפחה ושיתוף פעולה בין משרדי האוצר והרווחה יאפשר לנו לסייע ליותר ויותר אנשים בתקווה להוקיע את התופעה המכוערת הזו מהחברה הישראלית".

צילום: דוברות משרד האוצר
בתמונה: ליאנה חזן, גיל אהרונוביץ', שר הרווחה מאיר כהן, אורית כהן, שר האוצר אביגדור ליברמן, השייח אמין כנעאן, מעיין מגיד, שר החקלאות עודד פורר, לרה צינמן, מריאנה דיין

צילום: דוברות משרד האוצר

Back to top button