כלכלהמבזקים

הסכם קיבוצי נחתם עם עובדי ועידת התביעות לניצולי השואה

ההסתדרות חתמה הבוקר (שלישי) על הסכם קיבוצי חדש לעובדי הוועידה לתביעות יהודיות חומריות נגד גרמניה (ועידת התביעות לניצולי השואה בישראל). תוקף ההסכם לארבע שנים והוא רלוונטי לכ-120 עובדים ועובדות בוועידת התביעות, המאוגדים בהסתדרות.
ועידת התביעות היא מלכ"ר שתפקידו לפעול באמצעות מו"מ, לקבלת פיצויים מממשלת גרמניה עבור ניצולי השואה, וכן, לפעול להשבת רכוש לניצולי השואה וליורשים של קורבנות השואה, ולסייע לניצולים.

בין עיקרי ההסכם החדש: העלאת השכר ההתחלתי של העובדים, כך שלא יהיה נמוך מ-8,500 שקל בחודש; שיפור בהפקדות הפנסיוניות ובתנאי פדיון ימי מחלה; הגדלת מכסת ימי החופשה השנתיים ל-28 בהדרגה, והגדלת מימון פעולות הרווחה המאורגנות על ידי ועד העובדים.

את המו"מ על ההסכם הובילו מטעם ההסתדרות והעובדים, המזכיר המלווה את עובדי ועידת התביעות ממחלקת המעו"ף במרחב ת"א-יפו, עו"ד גיא רוטנברג ויו"ר ועד העובדים זינה ציפרבלאט, ומטעם ההנהלה, סגן נשיא ועידת התביעות בישראל שלמה גור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר מרחב ת"א-יפו בהסתדרות, גרשון גלמן, הודה במעמד חתימת ההסכם, לוועד ולהנהלה, על היחסים הטובים בין הצדדים, וציין כי חל שיפור משמעותי בתנאי העבודה, בעקבות ההסכם החדש.

צילום: דוברות ההסתדרות

Back to top button