מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ לוין: להחליף ממשלה זאת משימה קשה וצריך להיות ריאליים

ח"כ יריב לוין (ליכוד) אמר היום (שלישי) במהלך "כנס קטיף ה-7 לאחריות לאומית" כי "ישנו חשש אמיתי לאור הממשלה הרעה הזאת שקמה. היה אתמול מופיע אימים של ראש הממשלה בכנסת. אנחנו נמצאים במצב מסוכן. הייתי שותף להתייעצות ולכל המהלכים ואני אומר בצורה הברורה ביותר. לא הייתה כונה להקים ממשלה עם רע"מ היה לנו רצון שרע"מ לא תחבור לממשלה בצד השני. אמרנו לאורך כל הדרך שלא נקים ממשלה שתישען עליהם כי היא לא תוכל לתפקד".

ח"כ לוין המשיך ואמר כי "ח"כ סמוטריץ' צדק בגישה העקרונית שלו אבל הוא שגה לדעתי שגיאה טקטית גדולה מאוד שהובילה לתוצאה שאנחנו מתמודדים איתה. הוא סגר את מרחב התמרון ודבר נוסף הוא הכשיר לבנט ושקד את מהמהלך שתכננו. אני יכול לומר באחריות מלאה כי עם בנט היה חותם איתנו על הסכם קואליציוני שהוא לא הולך לצד השני והיה ברור שאין אלטרנטיבה היינו יכולים להקים ממשלה של 61 ללא רע"מ. לו נפתלי בנט היה הולך לצד שלנו גדעון סער לא היה חותם בצד השני. לו בנט היה חותם איתנו על הסכם הייתה קמה ממשלת ימין שיכול להיות שגם כחול לבן הייתה מצטרפת אליה".

עוד אמר לוין: "הממשלה הנוכחית קמה כתוצאה משנאת חינם תהומית של גדעון סער כלפי נתניהו ואובססיה של בנט להיות ראש ממשלה בכל מחיר. אין מה לחפש פה מניעים אידיאולוגיים. אנחנו כאופוזיציה תפקידנו לייצר את הסדקים שיפילו את הממשלה כמה שיותר מהר. להחליף ממשלה זאת משימה קשה וצריך להיות ריאליים. מרכיביה יודעים שלא יהיו להם עמדות השפעה כמו היום ולכן יזהרו מלהפיל את הממשלה. הרוב המוחלט של ההחלטות הן החלטות שמתקבלות בממשלה ושם לא צריך אופוזיציה ולא צריך רוב. ההחלטות שמתקבלות שם ונוגעות לביטחונה של מדינת ישראל מתקבלות כאשר כוחות שמאליים רדיקליים מחליטים. ישראל מונהגת היום בהטיה שמאלית רדיקלית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מאיר אליפור
Back to top button