צרכנות

כך תבחרו רואה חשבון מומלץ ומקצועי!

מאת מומחי אתר www.t.co.il

כל עצמאי או בית עסק, צריך להיעזר בסביבה עסקית תומכת על מנת שהוא יוכל להתפתח מבחינה מקצועית, להתקדם ולספק את השירותים הנדרשים ללקוחות שלו.

שום עסק לא יכול לעמוד לבדו. כל אחד זקוק לשירותיהם של ספקים ובעלי מקצוע שונים, שיעבדו מולו ויספקו לו שירותים, בין אם באופן ישיר או עקיף, בין אם כאלה שקשורים לייצור ושיווק מוצרים ושירותים או להתנהלות של העסק מבחינות שונות. למשל, כל עסק או בעל מקצוע, זקוק לשירותיו של רואה חשבון שיעמוד לצידו ויעזור לו בכל מה שקשור להתנהלות הכספית מול הרשויות ומול גורמים אחרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בחירת רואה חשבון נעשית באופן טבעי על פי הצרכים של הלקוח, בין אם הוא בעל עסק קטן או גדול, בעל מקצוע בתחום כזה או אחר, וכן על פי היכולות הכלכליות שלו. צריך לומר, בדומה למקרים אחרים בהם משתמשים בשירותיהם של אנשי מקצוע, הרי גם במקרה רואה חשבון מומלץ בגבעתיים, רמת גן ובכל מקום אחר, המטרה היא שהוא יבצע שירותים מסוימים, שאנחנו לא יכולים לבצע בעצמנו או יכולים (לפחות חלק מהדברים) אך זה יגבה מאיתנו מחיר יקר.

לפני שנסביר כיצד בוחרים רואה חשבון ברמת גן, גבעתיים או כל מקום אחר, חשוב להסביר בקצרה, מה בדיוק הוא עושה וכיצד הוא יכול לעזור לנו בהיבטים שונים. זאת על מנת לדעת כיצד נוכל להיעזר בשירותיו.

איך רואה חשבון יכול לעזור לנו

בעיקרון, תפקידו של רואה חשבון הוא לפקח על ניהול הספרים של העסק או בעל מקצוע, על מנת שיעמדו בדרישות רשויות המס. בין היתר הוא מבצע תפקידים שקשורים להנהלת חשבונות, מאזנים, הוצאות שכר, תשלום לספקים, דוחות כספיים, ביקורות ספרים ועוד.

ההבדל בין רואי חשבון ליועצי מס, בא לידי ביטוי בכך שרואה חשבון יכול לעבוד מול כל רשויות המס וכן מול ביטוח לאומי. לעומת זאת, יועצי מס יכולים לעבוד אך ורק מול רשויות המס ולא מול גורמים נוספים.

כיצד בוחרים רואה חשבון?

בחירת רואה חשבון מתבצעת על פי שורה של מאפיינים. לפני שנציג אותם, חשוב להדגיש שניתן למצוא שני סוגים עיקריים של רואי חשבון. כאלה אשר עובדים באופן עצמאי, וכאלה שעובדים בתור שכירים במשרד רואי חשבון. במובן מסוים זה דומה לעורכי דין. באופן טבעי, רואי חשבון קטנים, עצמאיים, עובדים בדרך כלל מול לקוחות עם תקציבים יותר קטנים, בעוד שרואי חשבון שכירים אשר משתייכים למשרדים, יוכלו להציע מגוון רחב של שירותים ללקוחות שלהם, ויעבדו מול עסקים גדולים.

המאפיין העיקרי שיש לבחון כאשר בוחרים רואה חשבון מומלץ, הוא האם מדובר באיש מקצוע מנוסה, איש מקצוע אמין עם מוניטין איכותי. האמינות שלו צריכה להתבסס על שלוש נקודות: ראשית, הוא צריך להיות דיסקרטי באופן מלא ולא להעביר מידע על העסק לאיש, שנית, הוא צריך לנהל את הספרים והחשבונות בצורה אמינה ומדויקת, שלישית, הוא צריך לנהוג באמינות בקשר שלו מול הלקוח.

מאפיין אחר, חיוני לא פחות, על רואה חשבון להיות מסודר, אחראי, לבצע את הדברים בצורה מאורגנת, כך ששום דבר לא יילך לאיבוד ושום דבר לא יתפספס. בפרט בכל מה שקשור למועדים של ביקורות או תשלום חשבונות. שכן כל דבר כזה עלול לגרום נזק כספי ללקוח.

לסיום, רואה חשבון צריך להיות נגיש וזמין עבור הלקוח שלו, בשביל לספק לו את השירות הטוב ביותר על פי צרכיו.

Back to top button