חדשות הארץ

האסון בנחל צפית: משפחות ההרוגים יפוצו ב-24 מיליון ש"ח

בתום הליך גישור ממושך ומורכב שארך כשנה, נתקבל אישור החשב הכללי במשרד האוצר היום (שני) להמלצת פרקליטות מחוז מרכז (אזרחי) לפשרה בין משפחות הנספים באירוע נחל צפית לבין המדינה וחברת הביטוח של המכינה הקדם צבאית בני ציון. כזכור, אסון נחל צפית אירע במהלך טיול גיבוש של מועמדים ללימודים במכינה הקדם צבאית בני ציון אשר התקיים ביום 26.4.18, ובו נספו תשע נערות ונער – שמונה תלמידי כיתה יב' ושתי חניכות במכינה.

בחודש פברואר 2020 הוגשו לבית המשפט המחוזי מרכז 11 תביעות נזיקין (אשר עשר מתוכן הן של עיזבונות הנספים באסון ותביעה אחת של נפגע) כנגד משרדי החינוך והביטחון, וכן נגד מנהל המכינה יובל כהאן, המדריך אביב ברדיצ'ב, העמותה המפעילה את המכינה וחברי הוועד המנהל של העמותה. לאור נסיבות התביעה, סברו הגורמים הרלוונטיים בפרקליטות ובמשרדי הביטחון והחינוך, כי ראוי לחתור להסדר פשרה ראוי והוגן מחוץ לכותלי בית המשפט, אשר יחבוק את כלל המשפחות והנפגעים אשר הגישו את התביעות ויחסוך מהם עינויי דין קשים ארוכים. לפיכך, טרם ניהול ההליך בבית המשפט, פנו התובעים, וכן חברת הביטוח שביטחה את המכינה ופרקליטות מחוז מרכז (אזרחי) אשר ייצגה את המדינה, להליך גישור בפני המגשר עוה"ד רם הורביץ. בעקבות הליך הגישור המורכב והרגיש, הגיעו הצדדים להסכמות לפיהן התביעות תסולקנה מחוץ לכותלי בית המשפט, כאשר לתובעים ישולם סכום כולל של כ-24,000,000 ש"ח. במסגרת ההסכמות שהושגו סוכם כי חברת הביטוח תישא בחלק הארי של תשלום הפיצויים לתובעים, בסך כ 18 מיליון ₪, ואילו המדינה תישא ביתרה בסך של כ-5,800,000 ש"ח.

יש לציין כי במקביל להסדר הפשרה שהושג, מתנהל בימים אלה הליך פלילי נגד מנהל המכינה, יובל כהאן והמדריך אביב ברדיצ'ב. נגד השניים הוגשו כתבי אישום המייחס להם עבירות של המתה בקלות דעת וגרימת חבלה חמורה, וזאת בשל אחריותם למותם של עשרה מתלמידי המכינה ומהמועמדים ללמוד בה, ופציעתם של שניים מהם. בנוסף לכך, לאחרונה הוקמה ועדת בדיקה למניעת אסונות תוך כדי פעילותן של מכינות קדם צבאיות. ממשלת ישראל העניקה לוועדת הבדיקה סמכויות של ועדת חקירה, וזאת כביטוי להכרתה של המדינה בחומרת האסון ובחשיבות בחינתו. התיק טופל בפרקליטות על-ידי עו"ד ברוך בריזל יריב ליגומסקי ושיראל רוטשילד מפרקליטות מחוז מרכז (אזרחי) וע"ד אלון דפנה מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח