מבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: כשבנט נותן למלך עבדאללה מים – ירדן מעבירה במקביל נפט לאיראן

יו"ר האופוזיציה והליכוד בנימין נתניהו תקף לפני זמן קצר (שני) את הממשלה בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "אתמול בצהריים רע״מ הציבה עוד אולטימטום לבנט: הם דרשו להעביר את הסמכויות בעניין הנגב למשרד הרווחה, על מנת שרע״מ תשלוט בפועל בנושא זה. אם בנט לא יכנס – רע״מ לא תצביע עם הממשלה. תוך שלוש שעות בנט נכנע לאולטימטום ומכר לעבאס את הנגב. בנט לא התעקש, לא נלחם, הוא אפילו לא ניהל משא ומתן למראית עין כפי שהוא נוהג לעשות מעת לעת. את מה בנט ימכור בפעם הבאה כשעבאס יאיים עליו, או כשטיבי או עודה יאיימו עליו, או שניהם?"

נתניהו המשיך: "על מה בנט יוותר אז? האמת הפשוטה: לבנט יש רק שישה מנדטים כראש ממשלה. במציאות כזאת כל ח״כ אנטי-ציוני בממשלה הוא ראש הממשלה בפועל. בנט יהיה חייב להמשיך להיכנע לכל תכתיב של המפלגות הערביות והפוסט-ציוניות כדי להישאר בשלטון. כשמנסור עבאס דרש 50 מיליארד שקלים – בנט נכנע. אם מנסור עבאס ידרוש לעצור הריסת מבנים לא חוקיים – בנט כבר נכנע. אם מנסור עבאס עבאס יגיד לבנט לעמוד על רגל אחת, למחוא כפיים ולשים ידיים על הראש – בנט יבצע. בנט הוא ראש ממשלה חלש וסחיט שממלא תפקיד יצוגי בממשלה הפלסטינית-ישראלית הראשונה בתולדות המדינה, כדבריו של אחמד טיבי."

עוד אמר יו"ר האופוזיציה: "בנט נפגש עם המלך עבדאללה לפני שבוע וחצי. חשוב מאוד. אבל שם כנראה הוא לא הבין שכשהוא נותן לו מים, עבדאללה במקביל נותן נפט לאיראן. עבדאללה לצערי הסכים להעביר צינור נפט מעיראק, שנשלטת על ידי איראן, דרך ירדן – למצרים – ובכך לתת לאיראן כוח כלכלי עצום לפתח את הכלכלה שלה ובעיקר את תוכנית הגרעין שלה, תוכנית הכיבוש שלה ופעולות הטרור שלה. כנראה שההתרגשות לקראת הפגישה לא הבהירה לו שהוא צריך לדרוש דבר הפוך. המדיניות של המדינות הערביות כתוצאה מעליית ממשלה חלשה שלא עומדת מול תוכנית הגרעין של איראן, שאומרת לארה״ב ״לא יהיו הפתעות״ במבצעים שלנו, כולם מבינים את זה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתניהו סיכם: "לכן אין פלא שגם עומאן זזה לכיוון איראן והודיעה שהיא מבטלת את הליכי הנורמליזיציה עם ישראל. אני מזכיר לכם שהייתי בפגישה רשמית עם הסולטן הקודם שם בשנים האחרונות. עכשיו הכל זז לכיוון השני, בגלל החולשה."

צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח