משפטי/פלילי

גבר בן 38 חשוד שהתחזה לעורך דין ודרש עשרות אלפי שקלים

בתום חקירת משטרה הוגש היום (ראשון) כתב אישום כנגד תושב ר"ג בחשד כי הונה עצורים ומשוחררים בערובה ובני משפחתם בכך שהתחזה לבעל תפקיד הקשור לגורמי אכיפה או לעורכי דין ודרש תשלום כספי בסך עשרות אלפי שקלים במספר רב של מקרים כשכר טרחה לקידום עניינם או כתשלום כדמי ערבות לשחרור.

ראשיתה של החקירה בסוף חודש אפריל. במהלך חקירת אירוע פלילי ביחידה המרכזית של מחוז חוף במהלכו נעצרו מס' עצורים פנה אדם שהזדהה כעו"ד אל אמו של אחד העצורים וטען כי נשכר ע"י חבריו כדי לייצגו ודרש ממנה במרמה סכום של 20,000 ₪ כדמי ערבות בכדי לשחרר את בנה ממעצרו. השניים נפגשו בתחנת משטרה במרכז הארץ שם מסרה לידו את הסכום.

בחקירה מאומצת, רחבה וחוצת מחוזות שנערכה ביחידה המרכזית של מחוז חוף בה הופעלו כלים חקירתיים וטכנולוגיים עלה כי מדובר בהונאה וכי דפוס פעולה דומה של הונאת עצורים ובני משפחתם נמצא ב 8 מקרים נוספים מהחודשים האחרונים ברחבי הארץ. עוד עלה בחקירה כי החשוד נהג לפנות לעורכי דין שייצגו עצורים בתיקים פליליים לאחר ששמותיהם פורסמו בכתבות באתר חדשות ברשת האינטרנט ומהם לפרטי המשפחות של העצורים. לאחר מכן היה יוצר קשר עם בני משפחתם של העצורים תוך שהוא מתחזה לבעל תפקיד הקשור לאכיפת החוק או לעו"ד הפועל לשחרורם או מי מטעמו, קובע איתם במרכז הארץ וגובה מהם סכומי כסף גבוהים המוערכים בעשרות אלפי ₪ מכל משפחה בעבור "שכר טרחה" לצורך קידום עניינם או שחרורם בערבות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החשוד, תושב רמת גן בן 38 נעצר בתאריך 21.6.21 במרכז הארץ על ידי בלשי הימ"ר בזמן שהוא מנסה "לעקוץ" קורבן נוסף בדרך דומה. מעצרו הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בעכו והיום הגישה הפרקליטות כתב אישום בגין עבירות קבלת וניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וכן בקשה למעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח