חדשות הארץמבזקים

לקראת טיסות הקיץ: מתחם בדיקות קורונה חדש יוקם בנתב"ג

משרד הביטחון, משרד התחבורה ורשות שדות התעופה החלו הבוקר (שישי) בעבודות להקמת אוהל ענק בנתב"ג, שיאפשר להרחיב משמעותית את מספר בדיקות הקורונה לעוברים בשדה עם תחילת טיסות הקיץ.

הבוקר נפרקו בנתב"ג טונות של ציוד לוגיסטי להקמת אוהל בגודל של כ-1500 מ"ר. העבודות להקמתו יארכו עד לכניסת השבת ויימשכו במוצ"ש במטרה להעמידו כבר בתחילת השבוע. באוהל ייפרסו, עם סיום הקמתו, עשרות עמדות לביצוע בדיקות קורונה שיאפשרו להרחיב את יכולת הבדיקות בנתב"ג ל-2,500 איש בשעה.

את הפרויקט מובילים משרד התחבורה ומשרד הביטחון, באמצעות מטה עוזר שר הביטחון להתגוננות, יחד עם גופי משרד הביטחון, התחבורה, הבריאות ורשות שדות התעופה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה: "מתחם הבדיקות הנוסף שמוקם בנתב"ג הוא הכרחי לשמירה על בריאות הציבור והגנה על גבולותיה של ישראל מפני הנגיף, ומצטרף לצעדים שכבר ביצענו כמו הפרדת הנוחתים מטיסות ממדינות בסיכון מירבי לטרמינל 1. הקמת מתחם בדיקות נוסף מתאפשרת בזכות עבודת מטה שבוצעה במשרד התחבורה לאור זיהוי מבעוד מועד של העומסים הצפויים בחודשי הקיץ, במסגרתה נמצאו והוקצו השטחים הרלוונטיים כך שהמתחם יוכל להיות הגדול והיעיל ביותר. אני שמחה שמשרד הביטחון נענה להצעתנו להקים את האוהל במתחם שהוקצה, ובכך לחסוך מכרזים וזמן שעולה בבריאות הציבור. משרד התחבורה עומד לרשות משרדי הממשלה בכל צורך וצורך על מנת שנוכל להלחם בתחלואה בצורה המיטבית".
שר הביטחון בני גנץ אמר: "הגדלת יכולת הבדיקה בנתב"ג לקראת הקיץ היא כלי משמעותי במאבק למען שמירה על בריאות אזרחי ישראל וכלכלת ישראל. כפי שעשינו לאורך כל תקופת הקורונה, מערכת הביטחון תמשיך לסייע במאמץ המבצעי, ובכל משימה לאומית שתוצב בפניה בכדי לשמור על אזרחי ישראל".

צילום: מוני שפיר
Back to top button