פוליטי / מדיני

רה"מ בכנס לעידוד התחסנות במגזר הערבי: "נאלץ להטיל מגבלות"

על רקע המאמצים לבלימת התפשטות הקורונה המחודשת בישראל, ערך הבוקר (שישי) רה״מ נפתלי בנט כינוס מיוחד עם שרת הפנים איילת שקד, שר הבריאות ניצן הורביץ, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וראשי רשויות במגזר הערבי מכל הארץ שמטרתו לגייס את ראשי הרשויות למאמצים להעלות את אחוזי המחוסנים בקרב בני הנוער מהמגזר הערבי. בנט אמר כי ""רשויות בהן תהיה עלייה בתחלואה בגלל שלא התחסנו ויהפכו לאדומות – נאלץ להטיל הגבלות".

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר :"האסטרטגיה שלנו היא כמה שפחות הגבלות. יש התקדמות מאוד יפה בחיסונים בני הנוער אבל עדיין יש פער במגזר הערבי. הבקשה שלי מכם ראשי הרשויות בחברה הערבית היא לקחת את כל האנרגיה שלכם ואת כל הכוח שלכם ותדאגו שאנשים יצאו להתחסן. אכפת לי מהחברה הערבית כמו מהילדים שלי"

שרת הפנים איילת שקד אמרה: "אתמול ערכתי שיחות עם ראשי רשויות שיש להן הרבה נדבקים וברשויות האלה המצב לא טוב כשבתי ספר שלמים נסגרו. המצב במגזר הערבי יותר טוב ואנחנו כרגע נמצאים בפני הזדמנות- אם אתם תנהגו באסרטיביות ותדאגו שאנשים יצאו להתחסן אז יהיה אפשר לשמור על שגרת חיים נורמלית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חה"כ ניצן הורביץ, שר הבריאות אמר: "אנחנו מקיימים את המפגש הזה ברוח שותפות יהודית ערבית, הגיע הזמן שרמת הבריאות של החברה הערבית תהיה שווה לרמת הבריאות של החברה היהודית. הנתונים מראים שמחוסן מוגן פי 20 מפני מחלה קשה מאדם לא מחוסן. לחברי בחברה הערבית יש לנו פערי חיסון בחברה הערבית. כל ראש רשות שיפנה אלי נבוא אליו מיד עם ניידת חיסונים".

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי אמר: "אני מודה לרה"מ על הבעת האמון ברשויות המקומיות. השלטון המקומי מגויס ביחד עם הממשלה וגורמי המקצוע למאמץ החשוב לחסן את בני הנוער. עם זאת אנחנו כבר יותר משנה וחצי בתוך הקורונה וטרם הועברו אלינו נתונים על כמות המחוסנים ברשויות. בימים האחרונים רשויות רבות יצאו בקמפיינים של הסברה נרחבים לעידוד הורים ובני נוער להגיע להתחסן. רק באמצעות אחוזי חיסון גבוהים ניתן יהיה לעבור את הקיץ בשלום ולפתוח את שנת הלימודים הבאה כסידרה".

חה"כ עיסווי פריג׳, השר לשיתוף פעולה אזורי אמר: "זו תקפוה קריטית במדינה ובחברה הערבית עונת חתונות. אצלנו החתונה היא יותר המונית יחסית למגזרים אחרים. צריך לדבר עם בעלי אולמות האירועים לתת להם את ההדרכה ואת החשיבות לנושא והם יכולים לתרום לנושא והם יכולים לתרום בסוגיית אכיפת ההנחיות".

ח"כ מנסור עבאס אמר: "חשוב שאגף הדתות במשרד הפנים ישלח בקשות לאימאמים שיתייחסו לנושא בתפילות יום השישי ויעודדו מתפללים ללכת להתחסן.. אנחנו מתכננים להריץ מחר קמפיין כזה דרך הרשתות החברתיות כדי שנקדם את המהלך . אני מודה לראש הממשלה להתייחסותו על החברה הערבית זה מאוד חשוב. יש התארגנות טובה בנושא יש לנו שתי מגפות בחברה הערבית – הקורונה והפשיעה. כולנו מגויסים בשיתוף פעולה כדי שנוכל לקדם את החברה הערבית וחברה ישראלית".

ארכיון. צילום: ועידת הנדל"ן הלאומית של מקור ראשון

Back to top button