מבזקיםצבא וביטחון

בנט בבה"ד 1: "אם נחשוב כי יעדי המערכה מחייבים תמרון, לא נהסס לממשו"

קורס הקצינים הקרביים ביבשה הסתיים היום (חמישי) בטקס בבית הספר לקצינים במצפה רמון, והוענקו בו דרגות הקצונה למאות הקצינות והקצינים החדשים. דרגותיהם של הקצינים המצטיינים נחשפו על ידי ראש הממשלה, נפתלי בנט, והרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי. ממחר ישתלבו הבוגרים בתפקידי הקצונה בכל היחידות הלוחמות.

בטקס נכחו גם מפקד זרוע היבשה, האלוף יואל סטריק, מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, האלוף מוטי ברוך, מפקד בית הספר לקצינים, אלוף-משנה גיא לוי ומשפחות בוגרי הקורס. לאחר 60 שנה, ובפעם האחרונה כרנ״ג בית הספר לקצינים, הגיע לטקס סיום קורס קצינים אחוד מחזור 60 הרס״ר המיתולוגי של בה״ד אחת, רב-נגד יצחק טאיטו.

בנוסף, התקיימו היום טקסי סיום נוספים של זרוע היבשה: קורס מפקדי פלוגות, קורס מפקדי גדודים וקורס מפקדי כיתה קרביים. 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר: "אני מבקש לשלוח מכאן תנחומים למשפחתו של אל"מ שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח"ל שהלך הבוקר לעולמו. שרון היה לוחם, מפקד וקצין משכמו ומעלה. הוא הקדיש את חייו לשמירה על ביטחון ישראל. הוא פיקד, בין השאר, על גדוד נח"ל במבצע צוק איתן, נפצע וחזר ביום פציעתו לפקד על הגדוד במלחמה. עליו נאמר: ׳ממני תראו וכן תעשו׳. ליבנו עם משפחת אסמן היקרה. קצינות וקציני היבשה החדשים של צה"ל, אתם אלו שתובילו את התמרון הבא בעת שנידרש לו. לוחמינו נחושים יותר, מקצועיים יותר, מצוידים יותר. אם וכאשר נידרש להפעיל את עוצמתנו – נהיה גם קטלניים יותר. כשם שאיננו ששים אלי קרב, כך איננו ששים אלי תמרון. אך אם נחשוב כי יעדי המערכה מחייבים תמרון, לא נהסס לממשו. והוא יהיה מסיבי ונמרץ".

צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, אמר: "מפקדים מצטיינים מעלים את רף הדרישות כל הזמן ומותחים את מעטפת הביצועים עוד ועוד: הם מגיעים לטוב מאוד ומיד מסמנים את המצוין, וכשמגיעים למצוין הם שואפים למעולה. כזה היה מח"ט הנח"ל, אלוף-משנה שרון אסמן – זכרונו לברכה. נדהמנו הבוקר כשקיבלנו את הבשורה. שרון היה לוחם שהצטיין לאורך כל תפקידיו, משימתי, אוהב-אדם, קצין וג'נטלמן. ממנו תראו וכך תעשו. אנו כואבים את לכתו ושולחים מכאן תנחומים לשרון רעייתו, אלכס ואמה ילדיו, להוריו ובני המשפחה. צה"ל חייב קצינים מצטיינים כמו שרון. צה"ל ומדינת ישראל מתמודדים בו זמנית עם שש זירות ובשישה מימדים, וכדי למלא את המשימות בהצלחה אנו צריכים את המפקדים הטובים ביותר."

צילום: דובר צה"ל

עוד אמר הרמטכ"ל: "להיות קצין בצה״ל זוהי זכות הטומנת בחובה אחריות כפולה-להגן על מדינת ישראל ולהנהיג אנשים בשגרה, בחירום ובקרב. דוגמא לריבוי הזירות ראינו אפילו תוך כדי מבצע ׳שומר החומות׳: לצד עוצמת התקיפות ברצועת עזה התמודדנו עם אירועים רבים באיו"ש, ירי רקטות מזירות בצפון, ואפילו עם שיגור כטב"ם איראני שפעם  נוספת סוכל בשערי המדינה. ידע כל מי שמנסה לפגוע במדינת ישראל – כל פעילות אויב התקפית, מקרוב או מרחוק, תיענה בתגובה משמעותית, גלויה או חסויה. כך נהגנו בעבר, וכך ננהג בעתיד״.

צילום: דובר צה"ל
Back to top button