צרכנות

3 סיבות לתרום לבתי חולים בישראל

 

לרובנו המוחלט יצא במהלך החיים להיות בבית חולים מסיבה כזו או אחרת, עצובה או משמחת. ודבר אחד כולנו מרגישים לשמע הצירוף הזה. מיד עולה בראשנו תמונה של מקום קר, בצבעים עצובים, אוכל תפל, וכמובן חולי וסכנה. אך ישנן דרכים רבות להפוך את המקום הזה למקום אופטימי יותר, להקל את השהות בעזרת לא מעט שיפורים, וכמובן לספק מכשירי רפואה נוספים, להרחיב את המחלקות ולספק עוד מיטות. 

3 סיבות לתרומה לבתי החולים

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
  1. הצורך בבתי חולים הוא צורך של כולנו

בית חולים הוא היום צרה של מישהו אחר, אך ברגע אחד יכול להפוך לצרה שלנו. בכל רגע נתון אנו עלולים למצוא את עצמנו זקוקים לטיפול – עבורנו או עבור הקרובים אלינו, ולכן הבחירה לתרום לבית חולים היא מה שנקרא "השקעה לטווח ארוך". 

התרומה יכולה לבוא בשלל צורות. יש הרבה מה לשפר בנראות בית החולים לדוגמה, שנחשבת לזניחה – שכן פה מדובר בחיי אדם, לא בתערוכה. אך דווקא מפני שזהו מקום שבאופן ישיר מביא איתו לחץ ותחושות קשות – דווקא כאן אפשר לחשוב גם על הנפש ולתרום דווקא לעיצוב בתי החולים, כזה שיעניק קצת צבע ושמחת חיים לשוהים בו.

  1. מדינה בריאה יותר

סיבה נוספת לתרום היא כמובן אם אנו רואים את עצמנו כחלק מהמדינה. כזו שמתפתחת וצועדת לכיוון כלכלה טובה יותר, חינוך טוב יותר, ובריאות מפותחת יותר. אנו רוצים מדינה שנמצאת בקדמה ומרפאה מחלות, חוקרת ומפתחת תרופות – וכאן גם התרומה שלנו חשובה. ערך הקהילתיות גם כאן תופס מקום. 

כאשר אין מספיק מיטות בבתי החולים, אנו מבינים שהתרומה היא לא פחות מהכרחית. כשחולים אפילו לא מקבלים את הפרטיות המגיעה להם ונאלצים להתאשפז במסדרון – זוהי זעקה לעזרה. המדינה כיום נמצאת במצב שאין מספיק רופאים, מיטות ומחלקות – ונוצר מצב שאנשים משלמים אפילו בחייהם על רשלנות רפואית שנגרמת כתוצאה ממשהו גדול יותר.

  1. חמלה כלפי האחר

כשהגוף מתפרק, ואנו מאבדים עליו שליטה – זהו אחד התרחישים הנוראיים ביותר, וכמו כן כשאנו פוגשים באנשים כאלה, הלב לא יכול שלא להתכווץ. אם זה בכתבות בטלוויזיה, או פגישה בחיים האמיתיים, כשאנו רואים ילד או מבוגר חסרי אונים אל מול הגוף שלהם, אנו מיד רוצים לתקן את המצב. 

החמלה הזו, שמחזיקה אותנו כחברה וכבני אדם, דואגת לכך שלא נהיה לבד ונעזור זה לזה כל אחד בתחומו, היא הכרחית לא רק עבור מקבלי העזרה אלא גם עבורנו. כי יום אחד אנחנו נותנים, ובאחר אנחנו מקבלים. 

כשאנו מרגישים חמלה, חשוב לשים לב לכך ולפעול בהתאם. למען אותם החולים ולמעננו, שאם חלילה נעמוד במקומם יום אחד, נדע שמגיע לנו לקבל עזרה, ממש כמו שאנו עזרנו כשהיינו חזקים יותר.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח