חדשות הארץמבזקים

לא מאכילים את היעלים וחיות בר אחרות: נפתח מבצע הסברה משותף

צוערי המכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש, רשות הטבע והגנים ומועצה מקומית מצפה רמון ערכו מבצע הסברה משותף ביישוב מצפה רמון שנועד להעלות את המודעות לאיסור האכלת חיות הבר והיעלים בפרט. זאת באופן ישיר או עקיף על ידי השארת פסולת נגישה ומפוזרת באזורים מיושבים.

המבצע נערך במסגרת יום קיימות שיזמו כ- 15 צוערים מהמכללה הלאומית לשוטרים במסגרת מסלול ההכשרה שלהם. הוא כלל הצבת עמדות הסברה בהם הצוערים, יחד עם ידידיה שמואל, הפקח האזורי מטעם רשות הטבע והגנים ועובדים נוספים, איתי ענר, מנהל היחידה הסביבתית במצפה רמון ,רס"ב גבי יפרח, מפקד נקודת מצפה רמון ומתנדבים מקומיים, הסבירו לתושבים ולמבקרים ביישוב את חשיבות האיסור להאכיל חיות בר ויעלים בפרט ועל הסכנות והבעיות הטמונות בהאכלה זו. מבצע זה מצטרף למאמצי ההסברה נוספים שמובילה רשות הטבע והגנים בשיתוף מועצת מצפה רמון על מנת לצמצם באופן משמעותי את התופעה של האכלת חיות בר, בדגש על היעלים בשטח היישוב ובסמוך לו. זאת על רקע מקרים בהם תושבים ומבקרים נצפים לא אחת כשהם מאכילים יעלים המשוטטים תדירות ברחבי היישוב, במזון שמקורו באדם, ובכך, על אף כוונתם הטובה כביכול, מסכנים את בריאותם, משפיעים לרעה על התנהגותם ועלולים גם לגרום למותם.

צילום: יניב כהן רשות הטבע והגנים

לדברי מזי מגנאג'י מוסקוביץ, מנהלת אגף ההסברה ברשות הטבע והגנים: "יצירת תלות מזון, בין חיית הבר והאדם מקלקלת, תוך פרק זמן קצר, תכונות יסוד עתיקות, שבזכותן חיית הבר מסוגלת להתקיים ולשגשג בטבע. האוכל שהיא מקבלת מהאדם מנפץ אינסטינקטים טבעיים ותכונות יסוד חיוניות, שנרכשו במשך אלפי שנים. חשוב להבין – המזון שהטבע מספק הוא מעצב ההתנהגות והמומחיות הראשי של חיית הבר. חיפושו ואיתורו במרחבי הטבע הגדולים, בעונות השנה השונות, שומר על בריאותה, כושרה ועמידותה של חיית הבר, ומחדד את חושיה החייתיים. מומחיות איתור המזון היא חיונית להישרדות והיא מועברת מהורים לצאצאים ומדור לדור. אנו מבקשים מהציבור הרחב, הן תושבי מצפה רמון והן העוברים בתחומה, לשמור על מרחק מהיעלים, לא להאכיל אותם וגם להימנע מהשארת פסולת שעלולה להיות נגישה להם. בכך יחד נצליח לשמור על אוכלוסיית היעלים וחיות הבר בכלל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: ידידיה שמואל רשות הטבע והגנים
Back to top button