בריאות

בי"ח שערי צדק: שת"פ מחקרי יסייע לאבחן תאים ממאירים במהירות מרבית

הסכם שיתוף פעולה מחקרי נוסף נחתם בין המרכז הרפואי שערי צדק וחברת סייט (Sight Diagnostics), המתמחה בפיתוח מכשור חדשני לספירת דם.

שיתוף הפעולה הנוכחי מתמקד בפיתוח יכולות זיהוי וקטלוג כדוריות דם לבנות, ובפרט הבדלה בין סוגי לימפוציטים (lymphocytes), פעולה המהווה אתגר משמעותי בעולם ההמטולוגיה. מפרסומים אחרונים בנושא עולה כי מעבדות המטולוגיות מתבקשות להבדיל בין שני סוגים של לימפוציטים לא טיפוסיים – לימפוציטים ממאירים ולימפוציטים תגובתיים. שני הסוגים הללו בעלי מאפיינים דומים ביותר וההבחנה ביניהם באמצעים הקיימים הינה משימה מורכבת מאוד שבמקרים רבים גוזלת זמן יקר, הן עבור המטופל והן עבור הצוות הרפואי. מציאת לימפוציטים ממאירים בדם תעזור לאיתור מוקדם של סרטן דם המטולוגי, בעוד שלימפוציטים תגובתיים מופיעים בתהליכים דלקתיים.

המחקר יעשה באמצעות מכשיר הדגל של חברת סייט, ה- Sight OLOⓇ . המכשיר החדשני מאפשר ביצוע של ספירת דם מלאה (CBC) בקלות רבה, תוך דקות ספורות בלבד ושימוש בכמות מזערית של דם. הטכנולוגיה החדשנית של סייט ייחודית וביכולתה לנתח מורפולוגיות של תאי הדם השונים. מכשיר ה-OLO יוכל לאתר שינויי מורפולוגיה מינוריים בכדי להבדיל בין סוגי התאים באופן מדויק ומהיר. כלי אבחון אמין שכזה יאפשר לצוות הרפואי לקבל החלטות טובות יותר, בתנאים קליניים משתנים ומאתגרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צוות המחקר והפיתוח של חברת Sight ינתח את התמונות של תאי הדם שיאספו במהלך המחקר, ויצליב את המידע הוויזואלי עם נתונים קליניים באמצעות אלגוריתמים מתקדמים מבוססי בינה מלאכותית. החברה מאמינה כי תוצאות המחקר יניחו את היסודות ליכולות אבחון חדשניות של סוגי לימפוציטים שונים ובעזרתן ניתן יהיה לנטר ולאבחן זיהומים ואף לגלות תאים ממאירים בשלב מוקדם יותר מזה שאפשרי כיום.

במרכז הרפואי שערי צדק נערכות מדי יום אלפי בדיקות שיכולות לספק תשתית לפיתוחים טכנולוגיים מגוונים. בצעד משמעותי חנך המרכז הרפואי לפני כשנתיים מרכז חדשנות המתמקד בפעילות עם חברות בתחום הבריאות הדיגיטלית, ומאפשר גישה למאגר דגימות ונתונים שנאספים בבית החולים. לשערי צדק ולחברת סייט מערכת יחסים ארוכה ופורייה, כאשר מחקר זה מצטרף למחקרים נוספים שביצעה החברה יחד עם בית החולים כולל מחקר נרחב על זיהוי מוקדם של קורונה ופרויקטים משותפים רבים אחרים.

ד"ר רננה אופן, מנכ"לית מדעית שערי צדק, חברת הבת של המרכז הרפואי שמובילה את תחום המחקר והחדשנות, סיפרה כי "שיתוף הפעולה הוותיק והפורה של שערי צדק עם חברת סייט הוא דוגמא מצוינת ליכולת המרכז הרפואי לתרום לתהליך פיתוח מוצר באמצעות נתונים, דגימות, וידע של הצוותים הרפואיים, כמו גם בחינת המוצרים בסביבה קלינית אמתית. צוות המעבדות הקליניות בשערי צדק עובד בשיתוף פעולה הדוק עם צוות הפיתוח של סייט בכדי לקדם פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו טיפול טוב ומהיר יותר בחולים בארץ ובעולם".

Sight פועלת לספק בדיקות דם מהירות ומדויקות כדי לסייע לאנשי מקצוע בתחום הבריאות באבחון וטיפול בחולים ברחבי העולם, זאת באמצעות יישום חדשנות טכנולוגית באבחון הדם. החברה מסייעת לשפר את הדרכים בהן מתמודדים אנשי בריאות בתחום המאתגר של השפעות מחלות זיהומיות.

"בעזרת ׳דיגיטציה׳ של תאי הדם, Sight אוגרת כמות עצומה של אינפורמציה מכל דגימה, אינפורמציה שיכולה להירתם לגילוי מוקדם של מחלות ופיתוח בדיקות ויכולות אבחון חדשות" ציין יוחאי אשל, סמנכ״ל מחקר ופיתוח ב- Sight "מחקר זה מהווה חלק נוסף בשיתוף הפעולה הפורה וארוך השנים עם בית החולים שערי צדק ו״מדעית״, וזהו צעד משמעותי במטרתנו להמשיך ולפתח את הטכנולוגיה של Sight לתחומים קליניים בעלי חתימה חזותית בדגימת הדם".

צילום: דוברות שערי צדק
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח