מבזקיםמשפטי/פלילי

"אני רוצה לשרוף ניידת היום": בן 25 מואשם בהשתתפות בהתפרעויות בצפון הארץ

בפעילות משותפת של היחידה המרכזית במחוז חוף ושירות הביטחון הכללי נעצר לפני מספר שבועות תושב ג'דיידה מכר בן 25 בחשד כי השתתף במספר התפרעויות אלימות בעיר עכו, בסמוך לכניסה ליישוב מכר ובסמוך לכביש 70 במסגרתן יידה אבנים לעבר שוטרים שפעלו על מנת לשמור על הסדר בציבורי ושלום הציבור, ירה זיקוקים ישירות ומעל השוטרים וכן ייצר בקבוקי תבערה שאת חלקם השליך לעבר מספר חפצים שבערו כתוצאה מכך תוך סיכון חיי אדם בהם שוטרים.

מכתב האישום עולה כי ב- 11 במאי, במהלך האירועים האלימים בעיר עכו שהתרחשו בעת מבצע "שומר החומות", השתתף החשוד כשהוא רעול פנים בהתפרעות במסגרתה יידה אבנים לעבר שוטרים שהיו סמוך למסגד בעיר במטרה לשמור על הסדר הציבורי שלום הציבור. עוד באותו היום ייצר החשוד יחד עם אחר תשעה בקבוקי תבערה לאחר שרשם לו בהודעה "נשבע באללה, אני רוצה לשרוף ניידת היום".

יום למחרת, במסגרת התפרעות אלימה שהתקיימה סמוך לכניסה הדרומית ליישוב מכר, הוביל החשוד ברכבו למקום את בקבוקי התבערה אותם ייצר. החשוד יידה אבנים לעבר השוטרים, הדליק את אחד הבקבוקים, השליך אותו לעבר צמיג רכב שהיה מונח על הכביש וגרם להדלקתו. לאחר מכן השליך בקבוקי תבערה נוספים לעבר פלטת עץ וצמחיה סמוכה ואלו החלו לבעור תוך סיכון חיי אדם בהם שוטרים שנכחו בכביש וסביבתו שפעלו לפזר את הפורעים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יממה לאחר מכן, ב- 13 במאי השתתף החשוד, כשהוא רעול פנים בהתפרעות סמוך לכביש 70 בכניסה הדרומית ליישוב ג'דיידה, במהלכה יידה אבנים וירה זיקוקים ישירות לעבר שוטרים שפעלו במקום.

כשבוע ימים לאחר האירועים נעצר החשוד לחקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית במחוז חוף של משטרת ישראל. מעצרו הוארך מעת לעת והבוקר (ראשון) בתום החקירה ובהתאם לחומר הראיות הוגש נגדו על ידי פרקליטות מחוז צפון כתב אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה המייחס לו מספר רב של עבירות בהם התפרעות, ייצור נשק, החזקה נשיאה והובלה של נשק, מעשה פזיזות ורשלנות ועוד. כמו כן הוגשה בקשה למעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

מהמשטרה ושב"כ נמסר: "משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי רואים בחומרה כל אירוע טרור בו מעורבים אזרחים ישראלים וימשיכו לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותם על מנת למנוע ולמצות את הדין עם המעורבים בפרעות שאירעו ברחבי הארץ."

צילום: דוברות המשטרה
Back to top button