צבא וביטחון

הרמטכ"ל יסיים את ביקורו בארה״ב וישוב לישראל להערכת מצב

במהלך השבוע האחרון קיים הרמטכ״ל סדרת פגישות בצבא ארה״ב, ביניהם ביקור במטות המשולבים (הפנטגון) ופגישה עם יו״ר המטות המשולבים וכן ביקור במפקדת סנטקום (טמפה, פלורידה) שכללה פגישות עבודה עם מפקד סנטקום, מפקד סוקום והערכות מצב משותפות עם שדרת הפיקוד הבכיר. 

כמו כן, נפגש הרמטכ״ל עם מספר גורמים בכירים בדרג המדיני האמריקאי, ביניהם מזכיר ההגנה לויד אוסטין; היועץ לביטחון לאומי, ג׳ייק סאליבן; ראש סוכנות הביון המרכזית (CIA) ויליאם ברנס וראשת המודיעין הלאומי (DNI), אבריל היינס.

השיחות והפגישות עסקו באתגרים הביטחוניים המשותפים, בראשם הסכם הגרעין וההתבססות האיראנית במזרח התיכון וכן סוגיות הנוגעות לאיום הטילים המדויקים מלבנון ותמונת המצב בזירה הפלסטינית. הרמטכ״ל הציג במהלך השבוע את לקחי צה״ל ממבצע ״שומר החומות״ וכן את ההישגים הצבאיים מהמבצע. 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך הביקור נפגש הרמטכ״ל עם משפיעי ומובילי דעת קהל בארה״ב והיום נפגש עם בכירים ממכוני מחקר מובילים. במהלך המפגש סקר הרמטכ״ל את תמונת המצב והאתגרים של צה״ל בכלל הזירות וכמו כן, הציג את עיקרי התובנות ממבצע ״שומר החומות״. 

בהמשך היום יגיע הרמטכ״ל לביקור באקדמיה הצבאית של צבא ארה״ב “West Point” למטרת למידה וחלוקת ידע משותף אודות הכשרת הקצונה, בדגש על ההכשרות לקציני היבשה ותורות הלחימה הנוגעות לתמרון היבשתי. בסיום הביקור יקיים טקס בבית העלמין של האקדמיה עם בני משפחתו של דוד (דיויד) דניאל מרכוס, בוגר “West Point” והאלוף הראשון בצה"ל, שהגיע לארץ במלחמת העצמאות ונהרג במהלכה באזור אבו גוש.

הרמטכ"ל ישוב ארצה מחר (שישי) ויקיים הערכת מצב עם הגעתו.

צילום: דובר צה"ל



צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח