מבזקיםצבא וביטחון

שר הביטחון סיכם על הארכת פעילותה של מפקדת אלון עד חודש ספטמבר

שר הביטחון בני גנץ קיים היום (חמישי) הערכת מצב קורונה במערכת הביטחון, בהשתתפות סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין, הממונה על ההתגוננות במערכת הביטחון תא"ל (במיל') משה אדרי, וראש רח"ל תא"ל (במיל') יורם לרדו.

לאור הנתונים שהוצגו בהערכת המצב, והשיח שהתקיים בנושא בין צה"ל ומשרד הבריאות, אישר גנץ להאריך את פעילותה של מפקדת אלון, מפקדת הקורונה הלאומית לקטיעת שרשרת ההדבקה, שהייתה אמורה להיסגר בחודש אוגוסט, עד לחודש ספטמבר. כלל המנגנונים הקיימים: המשך הפעלת יחידת "אלה" לקטיעת שרשראות ההדבקה, ריכוז מאמץ הדיגום והמעבדות, ימשיכו לפעול.

עוד סוכם בדיון, כי מערכת הביטחון תמליץ בפני משרד הבריאות להרחיב את פעילות הניטור באמצעות צוותי דיגום ודרייב-אינים ברחבי הארץ שיבצעו בדיקות בחינם, בהתאם למיקוד ולתחלואה. עוד הנחה שר הביטחון להיערך לאפשרות של החזרת תוכנית "אנשי חיל" לליווי מבודדים בערים אדומות וכתומות, בהתאם למצב התחלואה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בישיבה, עודכן שר הביטחון, על התקדמות הקמת מתחם הבדיקות בנתב"ג בהתאם לסיכום עם מערכת הבריאות, וביקש לבחון את היכולת להרחיב את התשתית בהתאם לצורכי משרד הבריאות והמלצת הממונה על ההתגוננות.

שר הביטחון גנץ אמר בסיכום הדיון: "מוקדם לקבוע האם אנו בפתחו של גל, אך מהניסיון שלנו עם הקורונה, מוטלת עלינו החובה להיערך גם לתרחישי קיצון. משרד הביטחון וצה"ל ירתמו לכל צורך לאומי, ויעשו הכל בכדי למנוע התפרצות מחודשת של הקורונה."

צילום: לא קרדיט
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח