מבזקיםפוליטי / מדיני

רה"מ בנט ומקבילו ההונדרוסי חנכו את שגרירות הונדורס בירושלים

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש היום (חמישי) עם נשיא הונדורס, חואן אורלנדו ארננדס, בלשכת ראש הממשלה בירושלים. המנהיגים נפגשו בארבע עיניים, ולאחר מכן קיימו פגישת עבודה בהשתתפות שר החוץ, יאיר לפיד, ושרי החוץ, הנשיאות ורשות המיסים של מדינת הונדורס.

בתום הפגישה, חתמו שרי החוץ על מזכר הבנות בין המדינות, אשר מתייחס לתכניות ופרויקטים בתחומי החקלאות, ניהול מקורות מים, בריאות, חינוך ושיתוף מידע לפיתוח חדשנות. בנוסף, נחתם הסכם העסקת בני ובנות זוג של נציגים דיפלומטיים, מנהליים, קונסולריים וטכניים במשלחות דיפלומטיות לקבל היתר עבודה מחוץ לשגרירות. לאחר מכן, חנכו המנהיגים את שגרירות הונדורס בירושלים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר: "הגעתכם לחנוכת שגרירות הונדורס בירושלים, פתיחתה מחדש של שגרירות ישראל בטגוסיגלפה והסכמי שיתוף הפעולה עליהם נחתום עכשיו, הם מפגן נוסף לידידות העמוקה ולקשר העמוק בין המדינה היהודית, מדינת ישראל, לבין העם והמדינה ההונדורנית בהנהגתך. אדוני הנשיא, אתה חבר אמת של ישראל. לעם היהודי יש זיכרון ארוך, ואתה תירשם בדפי ההיסטוריה כמי שעשה מעשה אמיץ ומעשה נכון למען מדינת ישראל. תודה. שיתוף הפעולה בין שתי המדינות מגוון מאוד – החל מסחר, חקלאות, מים, דרך סוגיות מדיניות וביטחוניות. בשנה האחרונה התייצבנו כולנו יחד להילחם בנגיף הקורונה, ועדיין כל מדינה בדרכה מתמודדת מול הפנדמיה. יש לנו גם מטרה להעמיק את שיתוף הפעולה וסיכמנו על הרחבה לתחומי ההיי-טק והסייבר ולתחומים נוספים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה המשיך: "כבוד הנשיא, תחת הנהגתך, הונדורס עומדת באופן עקבי לצד ישראל במוסדות הבינלאומיים כשזה לא תמיד פופולארי, ולפעמים זה גם כרוך בתשלום מחיר. זו העדות לחברות – הנכונות לעשת פעולות כולל תשלום מחיר. אני רוצה להודות לך ולציבור בהונדורס על התמיכה הזו. ראינו את זה גם לאחרונה במבצע "שומר החומות", במהלכו ירה ארגון הטרור חמאס אלפי רקטות לעבר אזרחי ישראל, תוך שהוא משתמש בציבור העזתי – נשים, ילדים ומבוגרים – כמגן אנושי, בצורה צינית. זה פשע מלחמה כפול: ירי על אזרחי ישראל ופגיעה מיידית באזרחי ותושבי עזה. לצערנו, חמאס בוחר, באופן עקבי, במקום להשקיע בחינוך, בתשתיות, בפיתוח כלכלי – להשקיע בטרור. מה שהיה לא יהיה. ביחס לעזה, הכלל שלנו פשוט: מעשיהם יקרבום, ומעשיהם ירחיקום. הם ייבחנו לא במילים, אלא בפעולות."

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח