מבזקיםצבא וביטחון

גנץ בטקס האזכרה לחללי מלחמת לבנון השנייה: "הניסיונות לחבל בשקט לא נעלמים מעינינו"

שר הביטחון, בני גנץ, נאם היום (חמישי) בטקס האזכרה לחללי מלחמת לבנון השנייה, במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל.

גנץ התייחס לחשיבותו של צבא היבשה ואמר: "במבצעים הבאים או חלילה המלחמות, כשנצטרך להגיע שוב לעומק האויב, הכוחות הללו, שמבוססים הן על סדיר והן על מילואים – יגיעו מיד ובעוצמה, ויהוו חלק מרכזי בלחימה. נפעיל אותם אם הדבר יידרש. לא בקלות דעת, אך בידיעה והבנה שיכולת ההכרעה של צבא היבשה, נדרשת, שרירה, קיימת ומוכנה למשימות שניצבות לפנינו. אנו מייחלים כמובן לשלום ולרגיעה, אך מוכנים להפעיל את מלוא היכולת אם נידרש לכך בכל זירה ובהן הזירה הלבנונית. הניסיונות לחבל בשקט בגבולותינו לא נעלמים מעיננו, ואנו פוקחים עיניים, פועלים בשגרה, ומוכנים לפעילות נרחבת גם בחירום."

גנץ פנה לנשיא ריבלין שזהו טקס הזיכרון הממלכתי האחרון שישתתף בו כנשיא ואמר: "פעם אחר פעם, התייצבת בטקסים כדי לעמוד לצד המשפחות השכולות. היית שם למען הפצועים, פגועי הגוף ופגועי הנפש, רבים מהם ממלחמת לבנון השנייה שאותם אנו מחבקים גם היום ולהם אנו מחויבים. קבעת את ביתך כבית כל השבטים בחברה הישראלית. ובתוך כך, גם כבית עבור בני המשפחות השכולות היקירות שלנו. בשמי, בשמן של המשפחות השכולות, פצועי צה"ל ומערכת הביטחון כולה, אני מודה לך על כך."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח