בריאותמבזקים

חדש בטיפול נמרץ של רמב"ם: מתחילים פיזיותרפיה עוד לפני שחוזרים להכרה

מכשיר חדש המסייע לפיזיותרפיסטים ולצוות הרפואי במחלקת טיפול נמרץ "להפעיל פיזית" מטופלים, גם כאלה במצב קשה מאוד שמרותקים למיטה ואפילו חסרי הכרה, נקלט היום בהצלחה במחלקת טיפול נמרץ ברמב"ם.

המכשיר החדשני נקרא Bemo, מתוצרת Thera-Trainer, הינו המתקדם מסוגו בישראל, נקלט הבוקר בהצלחה בקריה הרפואית רמב"ם היישר למחלקת טיפול נמרץ כללי – המחלקה הקולטת את מרבית המקרים הרפואיים הקשים המוזכרים בערוצי החדשות, והוא מאפשר לסייע לצוותי הפיזיותרפיה להתחיל להפעיל מטופלים המרותקים למיטה כבר בשלבים הראשונים של האשפוז במחלקה, אפילו כשהם מורדמים או מונשמים.

בשנים האחרונות עלתה חשיבותו של נושא ההפעלה המוקדמת של מטופלים המאושפזים – לעיתים לתקופות ארוכות, מתוך מטרה להניע את גופם, לשמור על טווחי תנועה של המפרקים, על רקמת שריר, על בריאות מערכת כלי הדם ועל השיקום העתידי של מטופלים מסוג אלו. מהמחקרים שבוצעו ברחבי העולם נמצא כי מטופלים המרותקים למיטה והשתתפו בהפעלה מוקדמת של גופם כבר מראשית ימי האשפוז שלהם, זכו להגיע לשלב השיקום כשגופם במצב טוב בהרבה, זמני ההנשמה וזמני האשפוז שלהם התקצרו, ההתאוששות מהירה יותר, הם לא סבלו מפצעי לחץ או אובדן רקמת שריר באופן ניכר ומערכת כלי הדם שלהם תקינה יותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המכשיר החדשני מדמה את פעולת דיווש על גבי האופניים בין אם מדובר בפלג גוף עליון או תחתון, מאפשר לצוות הפיזיותרפיסטים להפעיל את המטופל, בין אם הוא מרותק למיטה, מחוסר הכרה, או משתף פעולה ואף להתאים את המכשיר אליו ולמידותיו. במידה והמטופל סובל מבעיות נוירולוגיות המכשיר מסוגל לזהות אילו מבין הגפיים מופעלת ביוזמת המטופל או על ידי המכונה ובכך לסייע לצוות המטפל לקבל תמונת מצב אודות הכישורים המוטורים שלו. מכשיר שכזה במחלקת טיפול נמרץ מאפשר לצוות הפיזיותרפיסטים לעבוד במקביל על מספר מטופלים למשך זמן ממושך יותר ובאופן יסודי יותר, בהתאם לתוכנית הטיפול האישית של כל מטופל.

"זהו יום חג" ציינה לינה גרושקו-גתי, מרכזת תחום בפיזיותרפיה שברמב"ם. "כשמטופל מתאשפז במחלקת טיפול נמרץ, אנחנו, צוות הפיזיותרפיה, מתכננים את כל הדרך העתידית שלו עד שישבו לביתו. ככל שאנחנו מתחילים להפעיל אותו מוקדם ככל שניתן וכשהוא יציב, אנחנו יכולים לשפר עד מאד את הדרך שהוא יעבור עד לתום תהליך השיקום".

צילום: הקריה הרפואית רמב"ם, ארכיון רמב"ם
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח