מבזקיםמשפטי/פלילי

שבעה ערבים מואשמים ברצח יגאל יהושוע ז"ל: "יידו אבנים על רכבו בשל היותו יהודי"

פרקליטות מחוז מרכז, הגישה היום (חמישי) לבית משפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד יוסף קדאים (21), וליד קדאים (25), כארים בהלול (18), איאד מרחאלה (20), חאלד חסונה (51), אחמד דנון (25) וכאמל אללה (21) בגין רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור בצוותא, מעשה טרור של יידוי אבן לעבר כלי תחבורה בצוותא, חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני, שיבוש מהלכי משפט בצוותא, שהייה שלא כדין בישראל- כל אחד על פי חלקו, זאת לאחר שאבנים שיידו לעבר מכוניתו של יגאל יהושע ז"ל גרמו למותו.

במאי 2021 לאחר ירי רקטות מסיבי לעבר אזור ירושלים ועוטף עזה, החל מבצע צבאי של צה"ל המכונה "שומר החומות". בד בבד, החלו הפרות סדר רחבות בכל רחבי הארץ. באזור המרכז, ובפרט בעיר לוד, התרחשו אירועים רבים של אלימות בין יהודים, ערבים וכוחות הביטחון על רקע לאומני וגזעני, בין היתר באמצעות פגיעה בגוף ורכוש, התפרעויות, הצתת כלי רכב לרבות ניידות משטרה, השלכת בקבוקי תבערה, ירי זיקוקים, הבערת צמיגים ופחי אשפה, חסימת כבישים וזריקות אבנים וחפצים לעבר כוחות הביטחון וכן אזרחים יהודים וערבים. בעשירי במאי נורה מוסא חסונה ז"ל, קרוב משפחתו של חאלד חסונה. יום למחרת בשעות אחר הצהריים התקיימה בעיר הלווייתו בנוכחות אלפי משתתפים.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד יעל עצמון ולירון שטרית ב- 11 במאי, בהמשך להלווייתו של מוסא חסונה ולמתיחות ששררה בעיר לוד, בשעות הערב, הבעירו מספר צעירים ערבים שזהותם אינה ידועה למאשימה אש בצדי הכביש וזאת על מנת לגרום לרכבים להאט. משהגיעו רכבים לאזור האש והאטו את נסיעתם, ביצעו הצעירים פעולות על מנת לבדוק את זהותם של הנוסעים ברכב. משזיהו הצעירים כי מדובר ברכב שבו נוסעים יהודים הודיעו על כך לנאשמים ולאחרים וזאת על מנת שיידו לעברו אבנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנאשמים יחד עם מוחמד חסונה, חברו יחדיו במטרה ליידות אבנים לעבר כלי רכב של יהודים במטרה לפגוע בכלי הרכב על יושביהם, ומתוך אדישות לאפשרות לגרימת מותם. והכל מתוך מניע לאומני- אידיאולוגי ובמטרה לעורר פחד ובהלה בציבור וכאשר היה במעשה סיכון ממשי לחבלה חמורה בגופו של אדם. לשם כך, הצטיידו הנאשמים באבנים ויידו אבנים לעבר מספר כלי רכב שעברו במקום לאחר שזוהו ככלי רכב שבהם נוסעים ליהודים.

בסמוך לשעה 22:30, יידו הנאשמים בעוצמה ומטווח קצר, מספר אבנים לעבר רכבו של יגאל יהושע ז"ל, במטרה לפגוע ברכב על יושביו, ומתוך אדישות לאפשרות גרימת מותו של המנוח. מספר אבנים פגעו ברכב, אבן או אבנים שיודו על ידי הנאשמים ניפצה את השמשה האחורית שמאלית של הרכב ואבן נוספת פגעה בשמשת הרכב השמאלית קדמית, ניפצה אותה, חדרה אותה, ופגעה בעוצמה רבה בראשו של המנוח. לאחר שהנאשמים נוכחו לדעת כי פגעו במנוח וברכבו, שוחחו בניהם חלק מהנאשמים ומוחמד חסונה ובנוכחות לגבי הצורך בהעלמת המצלמות וזאת על מנת להסתיר את מעשיהם ולשבש את החקירה.

לאחר עצירה של מספר דקות, בשארית כוחותיו, המשיך המנוח בנהיגה במהירות איטית, עד שהגיע לחניית ביתו ושם איבד את ההכרה וזו לא שבה אליו יותר. מספר ימים לאחר נקבע למנוח מוות מוחי, ולאחר שמשפחתו תרמה את אבריו, נקבע מותו בבית החולים.

לאחר שהמנוח עזב את זירת האירוע המשיכו הנאשמים ביניהם יוסף קדאים ואחרים ליידות אבנים לעבר מכוניות בהן נסעו יהודים וגרמו לנזקים לאותם הרכבים. בנוסף, מכתב האישום עולה שיומיים לאחר האירוע וליד קדאים ואחרים יידו אבנים לעבר מכוניות בהן נסעו יהודים.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים ציינו עו"ד עצמון ושטרית כי: "כתב האישום שהוגש נגד המשיבים מייחס להם עבירות חמורות שהמניע להן הוא לאומני- אידיאולוגי ונעשה במטרה לעורר פחד ובהלה בציבור וכאשר היה במעשה סיכון ממשי לחבלה חמורה בגופו של אדם. המשיבים חברו יחד ליידוי אבנים על כלי רכב, לאחר שווידאו כי בכלי הרכב נוסעים יהודים. המשיבים יידוי אבנים בצוותא חדא לרכבו של יגאל יהושע ז"ל אך בשל היותו יהודי, והביאו למותו כתוצאה מפגיעה קשה של אבן בראשו."

יגאל יהושוע ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח