מבזקיםמשפטי/פלילי

כתבי אישום יוגשו כנגד החשודים בביצוע הלינץ' ביהודי בעכו

בפעילות משותפת של היחידה המרכזית במחוז חוף ושירות הביטחון הכללי נעצרו בשבועות האחרונים שלושה חשודים בהתפרעות אלימה שהביאה לרגימת רכבו של תושב עכו באבנים וסלעים, כתוצאה מכך איבד הנהג שליטה ברכבו, הוכה בצורה אלימה במיוחד ובעקבות כך הוא נפצע באורח קשה.

האירוע החמור התרחש ב- 12 במאי במהלך האירועים האלימים בעיר עכו שהתרחשו בעת מבצע "שומר החומות". מהחקירה עולה כי ביום האירוע נסע הקורבן ברכבו מחיפה לעכו. בהגיעו לעכו סמוך לכיכר חב"ד בעיר נחסמה דרכו בשל פחי אשפה שנזרקו אל הכביש בידי מתפרעים שהתפרעו במקום.

קבוצת המתפרעים ובהם החשודים זיהו את רכבו כשייך ליהודי, בין השאר בשל דגלי ישראל שהתנופפו על הרכב, החלו ליידות אבנים וסלעים לעברו ובשל כך איבד הנהג את השליטה על הרכב ופגע בחומה, דבר שהביא לעצירת הרכב. הקורבן שיצא מהרכב הוכה קשות בידי המתפרעים באמצעות אבנים ואלות תוך שניסה להימלט לרחוב סמוך והמתפרעים בעיקבותיו. בהמשך הופל אל הקרקע שם המשיכו המתפרעים להכותו. כתוצאה מכך נפצע באורח קשה ופונה לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי בנהריה. רכבו של הקורבן הוצת בידי המתפרעים ונשרף כליל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות המשטרה

מספר ימים לאחר המעשה נעצרו החשודים תושבי עכו בשנות ה- 20, לחקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית במחוז חוף של משטרת ישראל. מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת והבוקר (חמישי) בתום החקירה ובהתאם לחומר הראיות יוגשו נגדם על ידי פרקליטות מחוז צפון כתבי אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה המייחסים להם ביצוע עבירות חמורות וכן בקשה למעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

מהמשטרה והשב"כ נמסר: "משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי רואים בחומרה כל אירוע טרור בו מעורבים אזרחים ישראלים וינקטו בכל האמצעים העומדים לרשותם על מנת למנוע ולמצות את הדין עם המעורבים בפרעות שאירעו ברחבי הארץ."

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח