חדשות הארץ

רה"מ בנט: החלטנו לפעול מוקדם כדי לא לשלם מחיר כבד יותר בהמשך

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ערך היום (רביעי) דיון בעניין התפשטות נגיף הקורונה, בדגש על זן הדלתא. בדיון השתתפו שר הבריאות, ראש המל"ל, היועץ המשפטי לממשלה, ממונה הקורונה, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד התיירות, מנכ"ל רשות שדות התעופה, ראש רת"א, הממונה על אגף התקציבים באוצר, וגורמי מקצוע נוספים ממשרד הבריאות, רשות האוכלוסין, משטרת ישראל ועוד. כמו כן, השתתפו בדיון מספר מומחים, בהם פרופ' רן בליצר, פרופ' אלי וקסמן ופרופ' ערן סגל.

צילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה הנחה את גורמי המקצוע לקבל את ההחלטות בשקיפות מרבית, תוך התבססות על נתונים. להלן עיקרן:

  1. מבצע לאומי לחיסון בני 12 ומעלה, בדגש על מאמץ הסברתי.

  2. חידוש הפעילות של מערך קטיעת שרשראות הדבקה בשיתוף הרשויות המקומיות, אשר יתוגברו במשאבים בהתאם, במטרה לעצור את מוקדי ההדבקה בשלב מוקדם.

  3. במידה וייחצה ממוצע 100 הנדבקים ביום למשך שבוע, תוחל חובת עטית מסיכה בחללים סגורים. בשלב זה, המלצת גורמי המקצוע לאזרחי ישראל היא לשוב לעטיית מסיכות.

  4. גופים הקשורים לניהול המאבק בנגיף (לדוגמא: משל"ט משרד הבריאות) ימשיכו את פעילותם, שתחוזק ותתוגבר במידת הצורך.

  5. קמפיין הסברה להגברת מאמץ החיסונים והקפדה על חובת הבידוד, שייצא לדרך ממחר (חמישי).

  6. גיבוש תכנית להגברת האכיפה כלפי חולים מאומתים שיפרו בידוד. הנ"ל יועמדו לדין ויהיו נתונים לענישה חמורה.

  7. החזרת "מגן אבות" לפעילות והגדלת היקף הבדיקות ל- 10,000 ביום.

  8. הגדלת היקף הבדיקות – ראש הממשלה קבע כי התקציב לא יהווה מגבלה בעניין זה.

  9. נתב״ג ומעברי הגבול הוחלט, כי ההחלטות שהתקבלו בעניין נתב״ג ייושמו גם בשאר מעברי הגבול הבינלאומיים. כמו כן, כל נוסע ישראלי לחו"ל יחתום על הצהרה בטרם עלייתו לטיסה, לפיה הוא מתחייב שלא להגיע בשעריהן של מדינות בסיכון גבוה. ההצהרה תיבדק בדלפק הקבלה לטיסה. בנוסף, הוחלט על דחיית ההיתר לכניסת זרים לישראל למטרות תיירות למשך חודש (מה-01/07 ל-01/08), למעט במסגרת מתווה התיירות הקבוצתית.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר בפתח הדיון: "המטרה שלנו כרגע, בראש ובראשונה, היא לשמור על אזרחי ישראל מפני זן הדלתא המשתולל בעולם. לצד זה, אנחנו רוצים לצמצם במידת האפשר את הפגיעה בשגרת החיים במדינה. לכן, החלטנו לפעול מוקדם ככל האפשר, כבר עכשיו, כדי לא לשלם מחיר כבד יותר בהמשך, ע"י נקיטת פעולות אחראיות ומהירות. זה תלוי בנו. אם נקפיד על הכללים וננהג באחריות, נצלח את זה ביחד״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עומר מירון /לע"מ

Back to top button