מבזקיםפוליטי / מדיני

שר הבריאות: סגרנו את הפרצה, אין אנשים שיוצאים מנתב"ג בלי לעבור בדיקה

שר הבריאות ניצן הורוביץ השיב היום (רביעי) במליאת הכנסת לשאילתה של ח"כ יעקב מרגי בנושא "קריסת מעבדת הקורונה בשדה התעופה" במסגרתה שאל ח"כ מרגי את השר "האם בחסות המשרד הופקרנו לווריאנטים חדשים?".

שר הבריאות הורוביץ השיב כי "לא רק שלא הופקרנו אנחנו בשליטה חזקה על העניין הזה. ביום שישי הייתה בעיה נקודתית של אותו יום, הגיעו המון טיסות באותו זמן ונוצר צוואר בקבוק אנחנו פתרנו את זה, כבר בשבת יותר מהכפלנו את עמדות הבדיקה ומאז אין תורים. כל אדם שנכנס לישראל כל אדם עובר בדיקה בשדה התעופה בין אם הוא מחוסן או לא מחוסן, ישראלי או זר. אין אנשים שיוצאים מהשדה בלי לעבור בדיקה. את ההתקלה הזאת שהייתה או הפרצה סגרנו."

בנוסף התייחס השר הורוביץ לעלייה בתחלואה בימים האחרונים ואמר שהיא נובעת בעיקר מהפרות בידוד: "אנחנו ראינו שהתחלואה בימים האחרונים נגרמת כתוב כתוצאה מכך שאנשים הפירו בידוד והסתובבו והדביקו. עד עכשיו לא הייתה האכיפה מספקת ואני אומר מכאן לכל מי ששומע אותנו שהקנס על הפרת בידוד הוא חמשת אלפים שקל ולא היו בעניין הזה הקלות ואנחנו נחמיר כי זה עניין של בריאות הציבור."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן אמר הורוביץ כי יקבע קנס לשוהים במדינות שהוגדרו כמסוכנות: "נקבע איסור לצאת למדיניות המסוכנות אבל אף אחד לא בדק את זה, או לא היה לו סמכות לבדוק את זה ולהטיל עונש. אנחנו נביא עכשיו תקנה חדשה ואנחנו נקבע קנס של אלפי שקלים על מי שייתפס ששהה במדינה מסוכנת וכדי למנוע את היציאה למדינה מסוכנת אתה תצטרך להביא אישור מוועדת חריגים."

צילום: דוברות הכנסת -נועם מושקוביץ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח