צבא וביטחון

בעקבות 'שומר החומות': מיגוניות חדשות הוצבו בשטחים חקלאיים בעוטף עזה

משרד החקלאות ופיתוח הכפר החל היום (שלישי) בהצבת מיגוניות חדשות במשקים חקלאיים ביישובי עוטף עזה. המיגוניות החדשות מצטרפות למיגוניות הקיימות כבר בשטח. שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר, חנך את המיגוניות שהוצבו במושב תקומה שבמועצה אזורית עוטף עזה, ואמר: "חקלאי ישראל ממשיכים לייצר מזון לאוכלוסייה כל העת, גם בזמן "שומר החומות, כמו גם בתקופת הסגר בקורונה. הצבת המיגוניות מאפשרת לשמור על ההתיישבות ביישובי עוטף עזה המחזיקים את גבולות המדינה, ומאפשרת להם להמשיך בעבודתם היומיומית ורצף תפקודי".

במהלך "שומר החומות" פנה משרד החקלאות למשרד האוצר בבקשה לתקצב הצבת מיגוניות ביישובי עוטף עזה, בדגש על יישובים סמוכי גדר בטווח של עד שבעה ק"מ מהגבול במטרה להבטיח את רציפות הפעילות החקלאית וייצור מזון לאוכלוסייה. הודות לתקציב הייעודי למיגון החקלאים בדרום שקיבל משרד החקלאות ופיתוח הכפר בהיקף של 4.5 מיליון ש"ח, החל המשרד היום בהצבת המיגוניות. לטובת העניין, רכש המשרד בהליך התקשרות מהיר 102 מיגוניות חדשות. המיגוניות יוצבו באזורים בהם קיימים ריכוזי עובדים בשטחים חקלאיים, כדוגמת: רפתות, חממות, בתי אריזה ומיון. פיזור המיגוניות והצבתן נעשה בשיתוף פעולה מלא עם המועצות האזוריות. מאז שנת 2007 הציב המשרד באזור הדרום מעל 500 מיגוניות וצינורות מגן שהוכיחו את עצמם בהצלת חיי אדם.

צילום: משרד החקלאות

שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר, אמר: "חקלאי ישראל ממשיכים לייצר מזון לאוכלוסייה כל העת, גם בזמן "שומר החומות, כמו גם בתקופת הסגר בקורונה. הצבת המיגוניות מאפשרת לשמור על ההתיישבות ביישובי עוטף עזה המחזיקים את גבולות המדינה, ומאפשרת להם להמשיך בעבודתם היומיומית ורצף תפקודי"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: משרד החקלאות
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח