צבא וביטחון

לראשונה מאז שנכנס לתפקידו: הרמטכ"ל מבקר בוושינגטון

הרמטכ"ל אביב כוכבי, סיים הערב (שני) את שני ימי העבודה הראשונים של ביקורו בארה"ב. הרמטכ״ל קיים שורת פגישות מקצועיות בפנטגון והשתתף בטקס בבית העלמין הצבאי בארלינגטון, במהלכו הניח זר באנדרטת החייל האלמוני. 

כוכבי התקבל במשמר כבוד בפנטגון על ידי יו"ר המטות המשולבים, הגנרל מארק א. מילי, ולאחר מכן נפגש עם מזכיר ההגנה האמריקאי, מר לויד אוסטין. הפגישות כללו פאנל מקצועי בראשות יו"ר המטות המשולבים ובכירים נוספים בצה״ל ובצבא ארה״ב, בנוסף לשורת סקירות מודיעיניות ומבצעיות.

בפגישות נדונו סוגיות הנוגעות לאתגרים המשותפים של צבאות ארה״ב וישראל, בראשם איום הגרעין האיראני והתבססות האיראנים ברחבי המזרח התיכון. 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרמטכ״ל הציג את הכשלים בהסכם הגרעין הנוכחי אשר מאפשרים לאיראן להתקדם בשנים הבאות באופן משמעותי בהיקף הצנטריפוגות ואיכותן ובכמות החומר המועשר ובאיכותו והדגיש את היעדר הפיקוח על תחום פיתוח הנשק הגרעיני. הרמטכ״ל עמד על הסכנה הטמונה בחזרה להסכם הגרעין המקורי והדגיש כי יש לעשות הכל על מנת למנוע מאיראן יכולות גרעיניות צבאיות. 

כמו כן, נדונו בפגישה סוגיות ביחס להתעצמות חיזבאללה במערכות נשק וטילים מדויקים והאתגרים והמענה בזירה הפלסטינית, בדגש על רצועת עזה.  בנוסף, הציג הרמטכ"ל למארחיו את עיקרי העשייה המבצעית, שיטות הפעולה הייחודיות וההישגים המבצעיים במבצע ״שומר החומות״. 

בתום הפגישות אמר הרמטכ"ל: ״הברית האסטרטגית והצבאית עם ארצות הברית מהווה נדבך משמעותי ביותר בביטחון הלאומי של מדינת ישראל. שיתוף הפעולה בין הצבאות הוא מכפיל כוח ואינטרס הדדי שהולך ומתחזק בשנים האחרונות, נמשיך לפעול יחד מול איומים משותפים במזרח התיכון״.

צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח