צרכנות

מה חשוב לעשות אחרי תאונת דרכים, ואיך חברת הביטוח מסייעת במקרים כאלו?

אנחנו משתדלים להיות נהגים זהירים וטובים, אבל איש מאתנו אינו מחוסן מפני תאונות דרכים. רגע אחד של חוסר תשומת לב מאתנו או מצד הנהג הפוגע ואנו מוצאים את עצמנו מחליפים פרטים אחד עם השני. וזה עוד במקרה הטוב. ישנם מקרים חמורים יותר של טוטל לוסט, פגיעה רצינית ברכב או בנפש. תאונות דרכים עלולות לקרות לכל אחד מאתנו, ולכן חשוב לשים לב לפעולות שיש לבצע מיד אחרי התאונה.

קרדיט: FREEPIK

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מה קורה כאשר אנו מעורבים בתאונת דרכים שיש בה נפגעים?

אם מצאתם את עצמכם כחלק מתאונת דרכים הכוללת נפגעים, יש צורך להתקשר מיד למשטרה ולהודיע למוקדן על התאונה. המוקדן בתמורה יבקש מכם פרטים מזהים על התאונה. במידת הצורך הוא יזעיק למקום את כוחות החילוץ וההצלה וגם אמבולנס. חשוב לזכור לא להזיז את הנפגעים אם הם לא נמצאים במקום מסוכן כמו כביש סואן וכן לא להזיז את הרכבים המעורבים בתאונה. כל שינוי עלול לפגוע בחקירת המשטרה.

מה עושים במצב שבו יש נזק לרכוש?

ראשית, יש לציין שזהו הרע במיעוטו. כשאין פגיעה ממשית בגוף, אלא רק ברכוש ניתן לפחות להתנהל בצורה רגועה יותר. אחד הדברים הראשונים שיש לעשות הוא לתעד את הנזקים שנגרמו בעקבות התאונה. מכיוון שלכל אחד מאתנו יש טלפון עם מצלמה היום, יש לצאת מהרכב בזהירות, תוך שאתם לובשים אפוד זוהר, ולצלם את כל הנזקים שנגרמו לרכב שלכם ולצד השלישי.

דבר שני, טוב תעשו אם תחליפו פרטים עם הנהג שפגע בכם. אל תצעקו עליו ואל תנסו לאיים על הנהג הפוגע, זה עלול רק להחמיר את המצב. נסו לשמור על קור רוח ולהבין ביחד מה קרה. באיזו מהירות נסע הנהג? מהם הפרטים המלאים שלו ועוד. ואם יש לכם מצלמת דרכים, זה רק יסייע לכם להוכיח את הדברים.

מתי פונים לחברת הביטוח?

כאשר יש לכם את כל הפרטים הנחוצים על התאונה דוגמת דו"ח נפגעים, סיכום מצב רפואי, סיכום הנזקים שנגרמו לרכב, הפרטים של הנהג הפוגע וכדומה זה הזמן לפנות לחברת הביטוח שלכם. חשוב להעלות על הקו את הנציג של חברת הביטוח כדי להתייעץ איתו לגבי דרך הפעולה הטובה ביותר. מה כדאי לעשות כעת? אפשר להזמין גרר (רק חשוב לוודא לאן גורים את הרכב), לקבל רכב חלופי ועוד. תאונות דרכים הן ההוכחה החיה לכך שחשוב לעשות ביטוח לרכב אשר יכסה מגוון רחב של מצבים. ועל כן, זה הזמן להכיר את סוגי הביטוח.

לפני שנכנסים לרכב חדש, עושים לו ביטוח

על פי החוק במדינת ישראל, כל בעל רכב חייב לרכוש ביטוח חובה לרכב שלו. כל מי שנוסע ברכב ללא ביטוח זה נחשב כעבירה על החוק. הביטוח מכסה נזקי גוף שנגרמו לנהג ולכל הנפגעים בתאונה, ועל כן חשוב לדאוג לו מבעוד מועד. חברות ביטוח רכב מציעות לכם ביטוח חובה במחירים משתלמים, וכל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבחור את הביטוח הטוב ביותר מבחינתכם. אבל כאן לא הסתיים התהליך. נהגים רבים בוחרים לערוך גם ביטוח מקיף או ביטוח צד ג' שנועד לכסות נזקים שנגרמו לרכוש. הביטוח המקיף מכסה נזקים אשר נגרמו לרכב כתוצאה מתאונה, חבלה מכוונת, שריפה, רעידת אדמה, התפרעויות וכדומה ואילו ביטוח צד ג' מכסה את הנזקים שנגרמו לצד השלישי, הצד שנפגע.

מחפשים את הביטוח המשתלם ביותר לרכב החדש? זה הזמן לבקר באתר של Wobi, אתר החברה המובילה ביותר לסוגי הביטוחים השונים. מדובר בסוכנות דיגיטלית הגדולה בישראל לביטוחים מגוונים ומשתלמים, וברגע שתכירו אותה תדעו שאתם נמצאים במקום הנכון ותתאימו לעצמכם את הביטוח המושלם.

 

 

 

 

 

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח