מבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו תוקף את לפיד: התחייב למדיניות "אין הפתעות" עם ארה"ב

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו תקף לפני זמן קצר (שני) בישיבת סיעת הליכוד בכנסת את ממשלת בנט: "ביום חמישי האחרון התחייב ראש הממשלה בפועל יאיר לפיד, למזכיר המדינה האמריקני בלינקן, על מדיניות ״אין הפתעות״ בעניין איראן. הצהרה רשמית בנושא זה פורסמה ביום שישי על ידי משרד החוץ בירושלים ומחלקת המדינה בוושינגטון. זוהי התחייבות ישראלית מדהימה שפוגעת פגיעה חמורה בליבת הביטחון הלאומי שלנו. אם בגין היה מתחייב למדיניות ״אין הפתעות״, לא היינו משמידים את הכור הגרעיני בעיראק. במשך 15 שנותיי כראש ממשלת ישראל נתבקשתי על ידי ידידינו האמריקניים לתת התחייבות כזאת פעמים רבות. תמיד סירבתי."

נתניהו המשיך לתקוף: "לפעמים עדכנתי אותם מראש על פעולות שבכוונתנו לעשות, ופעמים רבות לא עדכנתי אותם. אבל מעולם – מעולם – לא התחייבתי להודיע מראש על כל פעולותינו, שכן הודעה כזו מראש יכולה להזמין לחץ לא לבצע, או הדלפות לתקשורת שיסכלו את המבצעים הרגישים ביותר שלנו ועל ידי כך להפקיע מידינו את חופש הפעולה מול איראן בעניינים קיומיים. לכן סרבתי בעקביות להיענות לבקשה של ״אל תפתיעו״ אותנו בכל הקשור לגרעין האיראני. כך עשיתי רק לאחרונה כשבקשה זאת הופנתה אליי בשיחת טלפון מידידינו הנשיא ביידן ומשר ההגנה שלו אוסטין בביקורו כאן. התשובה שלי הייתה ״ניקח בחשבון את בקשתכם״ ותו לא. הסברתי שבנושאים הקשורים לעצם קיומנו אני שומר על חופש פעולה מוחלט בידי מדינת ישראל – ללא שום צורך בחובת דיווח מקדים. זו הייתה גם ההנחייה הרשמית – הדירקטיבה – שהעברתי באמצעות המזכירות הצבאית והמל״ל לכל גורמי הביטחון והממשל בישראל, כדי שיהיה לנו מענה אחיד לבקשה זאת מהממשל החדש בוושינגטון."

נתניהו הוסיף: "והנה לא חלפו יותר משלושה ימים מאז כינון ממשלת השמאל המסוכנת, ובלי להניד עפעף, ראש הממשלה בפועל, יאיר לפיד, ויתר על עיקרון מקודש זה של ביטחוננו ועצמאותנו. בשעה שבנט מדבר גבוהה-גבוהה על ״התליין מטהראן״, הוא וראש ממשלתו לפיד הפקיעו מידי מדינת ישראל את חופש הפעולה לפעול ללא דיווח מקדים נגד משטר האייתולות בטהראן ונשק ההשמדה שהוא מפתח נגדנו. אני לא יכול לחשוב על מסר יותר חלש ויותר רופס לאויבינו באיראן. אני לא יכול לחשוב על מתנת כניסה טובה יותר לתפקיד שהיה יכול לבקש ״התליין מטהראן״. מעכשיו הוא וחבריו למשטר יודעים שאפשר לישון בשקט – אין הפתעות! מעכשיו ממשלת ישראל החדשה חייבת לתאם בפועל כל פעולה נגד הגרעין האיראני עם הממשל בוושינגטון, ממשל שדוהר קדימה לחזור להסכם הגרעין המסוכן, ושברור לכל שהוא לא יפעל צבאית נגד איראן."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר נתניהו: "לפני שבוע אמרתי בכנסת: ״ראש ממשלה בישראל חייב להיות מסוגל להגיד ״לא״ לנשיא ארה״ב בנושאים שמסכנים את קיומנו״. והוספתי: ״ממשלה שאינה מסוגלת להתייצב באמת מול ארה״ב והקהילה הבינלאומית בנושאים שחורצים את גורלנו – אינה ראויה להנהיג את ישראל אפילו יום אחד״. חשבתי שזה יקרה אולי אחרי חודשים, אבל לא האמנתי שזה יקרה אחרי שעות. עכשיו הוכיחו לפיד ובנט שהם באמת ראויים לתואר של ממשלת שינוי – שינוי לרעה בשמירה על ביטחוננו ועתידנו. ממשלת בנט-לפיד, שהיא בפועל ממשלת לפיד-בנט, אינה ראויה להנהיג את ישראל אפילו יום אחד. ולכן החלפת ממשלת לפיד-בנט היא משימה לאומית ראשונה במעלה. זה לא עניין פוליטי, זה עניין של ביטחון המדינה, של פיקוח נפש. ואנחנו, חבריי כאן וכל האופוזיציה, נעשה הכל כדי להחליף את הממשלה הזאת – וכמה שיותר מהר."

לסיום אמר: "ועוד מילה על ה״הרס״. לפיד, שיותר ויותר מתברר שהוא ראש הממשלה, אמר שהוא מצא במשרדי הממשלה הרס שהשארנו. אבל ארבעה משרדי ממשלה הוחזקו על ידי כחול לבן. והבוקר הוא אמר שהוא טס לאמירויות כדי לקדם את הסכמי השלום שאנחנו הבאנו. אנחנו הבאנו את העשור הביטחוני, המדיני והכלכלי הטוב ביותר בתולדות המדינה. הם מבינים שזה גדול עליהם, והם מכינים את התירוצים, אבל הם לא יזדקקו לתירוצים. אנחנו נחליף אותם."

צילום: ערוץ הכנסת

תגובה אחת

  1. טוב יהיה לעם ישראל וטוב יותר אפילו לנתניהו אם יתחיל להפנים שהמועד לתעלולי מילים חסרות משמעות עבר. מספר המאמינים לדבריו הולך ופוחת והצהרות לוחמניות חסרות כיסוי לא ישנו עובדה זו. האמריקאים לא מטומטמים- איך הם מפרשים לדעת נתניהו הצהרה הודעה בתשובה לשאלתם ״נחשוב על זה״ אין צורך לבלבל את אזרחי המדינה מכסא האופוזיציה. חשוב יותר להשקיע את הזמן בטיפול בעניני משפט שמתנהל בהאשמות פליליות. שוחד, מרמה והפרת אמונים. ולא לבזבז את זמנם של אזרחי המדינה בהצהרות חסרות משקל.

Back to top button