מומלצים

איפה כדאי לבדוק ביקורות על מוצרים ושירותים

הרוב המוחלט של הציבור מסתמך על ביקורות והמלצות ברשת בטרם ביצוע רכישה של מוצר או התקשרות עם אנשי שירות. איפה כדאי לבדוק ביקורות על מוצרים ושירותים, כיצד ניתן לדעת שאכן הביקורת ישרה וחפה מעניינים סמויים? התשובות כאן בכתבה.  

חדשות מבזק לייב - MivzakLive - גוגל חדשות - Google News

איפה כדאי לבדוק ביקורות על מוצרים ושירותים? 

המלצות ברשת רווחות עד מאוד, אם בעבר ניתן היה להגיע אליהם דרך אתרי האינטרנט הרשמיים בלבד הרי שהיום עם התעצמות כוחן של הרשתות החברתיות הן נמצאות בכל מקום – ולא פעם אף מהוות פרסומת בפני עצמה. כיום די להקליד ברשת את שם המוצר שאתם מחפשים עם צמד המילים חוות דעת או ביקורת ולפניכם יופיעו מספר תוצאות חיפוש על רוכשים, שבחרו לספר את הסיפור מאחורי הרכישה ולהמליץ על המוכר, השירות או המוצר. 

איפה כדאי לבדוק ביקורת על מוצרים ושירותים
depositphotos

מדוע להשקיע בהמלצה אינטרנטית?

ישנן שתי סיבות מרכזיות מדוע אנשים בוחרים לכתוב את הביקורת או ההמלצה שלהם על המוצר – הראשונה מתוך רצון להעצים את תחושת ההצלחה מהרכישה, צורך שלעיתים מגובה בתמריץ כספי כמו הנחה לרכישה עתידית והשנייה – מתוך הרצון להזהיר לקוחות אחרים מרכישה גרועה. בהקשר זה יש לציין, שגם מאחורי ביקורות רעות מסתתרים לעיתים מניעים נסתרים של מתחרים.

כיצד ניתן לדעת שההמלצות חפות מעניינים סמויים?

ההמלצות ברשת הן בגדר שיווק “פה-לאוזן” שזוכה לרמת אמינות גבוהה ולא פעם מחליפות פרסומת. למעשה מסקר שנערך בארצות הברית נמצא כי 66% מהרכישות בוצעו בעזרת המלצות וזאת לעומת 18% שבוצעו בזכות פרסום ממומן למוצר – יחד עם זאת לא כל המלצה חפה מתגמול כספי או עניין סמוי של כותב ההמלצה. ולכן כדי לבחון את רמת אמינות ההמלצות חשוב לבחון שלוש נקודות עיקריות: 

  1. מי הממליץ ומה הוא רכש – אם ההמלצה ניתנה ברשת החברתית אפשר אף לשלוח לו הודעה או להתכתב אתו 

  2. לבחון המלצות על מוצר, חנות או איש שירות במספר מקורות (גוגל, רשתות חברתיות ואתר) ולהשוות. 

  3. להעמיק אל התוכן, האם הביקורות השליליות נוגעות לאותן נקודות כמו איכות מוצר או שירות לקוי ומה הדגש לביקורות החיוביות

דגשים לעסקאות רחבות היקף 

עסקאות רחבות היקף טומנות סיכון גדול וזאת כיוון שבמקרים רבים על הרוכש להשקיע סכומי כסף נכבדים או לסכן נכס יקר כדי לבצע את העסקה. במקרים מסוימים כאשר קיים החשש שיש קשר בין נותן ההמלצה לבין מקבל ההמלצה מומלץ להיעזר בגורם בלתי תלוי שיבחן את הדברים מנקודת מבט רוחבית יותר והדבר נהוג כאשר מדובר על עסקאות רחבות היקף כמו רכישה של עסק, השכרה של נכס או מכירה. 

דוגמאות לגורמים בלתי תלויים לעסקאות רחבות היקף 

גורמים בלתי תלויים בתחום הנדל”ן יכולים להיות מתווכים, ששכרתם בעצמכם, עורכי דין וחברה המבצעת בדיקת שוכרים ובוחנת את איתנותם הפיננסית, היסטוריית ההשכרות שלהם ויכולתם לעמוד בהתחייבויות ובתשלומים השוטפים. גורמים בלתי תלויים בתחומים עסקיים יכולים להיות אנשי מודיעין עסקי, יועצים עסקיים וחברות פיננסיות.

 

לסיום, המלצות ברשת הן כלי רב עוצמה הן למשווק והן לרוכש, שכן באמצעותם ניתן לקבל מידע רב על המוצר וטיב השירות, אך זכרו לא כל המלצה חפה מעניינים אישיים ולכן חשוב לבחון את הדברים לעומקם.

התכנים המתפרסמים במדור זה כוללים תוכן ומידע שיווקי/מסחרי, ומערכת חדשות מבזק לייב אינה נושאת באחריות למהימנותם. אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד אתר חדשות מבזק לייב, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.

רוצים לכתוב באתר או לנהל טור?
לחצו כאן ושלחו לנו הודעה

אולי יעניין אותך גם
Close
Back to top button
דילוג לתוכן

זיהינו שאתם משתמשים בחוסם פרסומות

אתר חדשות מבזק לייב פועל מסביב לשעון בכדי לספק לך את המידע באופן הכי מקצועי ומהיר. השירות שלנו ניתן לגולשים בחינם לחלוטין ואיננו גובים שום תשלום! המעט שאתם יכולים כדי להביע את הערכתכם ולסייע לנו בכדי שנמשיך לספק לכם את החדשות בצורה מיטבית הוא לאפשר את הצגת הפרסומות. עם זאת אנו מכבדים כל אדם ונבין אם תבחר שלא להמשיך לצרוך מאיתנו את החדשות. תודה על ההבנה!