חדשות הארץמבזקים

החל מהראשון ביולי: הקלות נרחבות בכניסת זרים לישראל

שרת הפנים, ח"כ איילת שקד, עדכנה היום (ראשון) על נהלי כניסה ויציאה מישראל החל מהראשון ביולי, ובתוכם הקלות נרחבות בכניסת זרים. אזרחי ישראל רשאים לטוס לכל מדינה ולחזור מכל מדינה, למעט המדינות השחורות אשר עבורן הוקמה ועדת חריגים. יציאה למדינות בעלות סיכון גבוה לתחלואה מקורונה – מדינות שחורות- הודו, רוסיה, מקסיקו, ברזיל, דרום אפריקה וארגנטינה, יתבצעו על ידי הגשת בקשה לוועדת חריגים.

במסגרת חוק הכניסה לישראל, עד לתאריך הראשון ביולי, החלטות לגבי כניסת זרים ייבחנו על פי מספר קריטריונים, כאשר הקריטריון המוביל הוא כי על הזר להיות מחוסן. מי שאינו מחוסן מחויב בבידוד ל- 10 או 14 יום בהתאם להנחיות משרד הבריאות. כניסת ילדים שאינם מחוסנים מותרת עד גיל 6 במידה וההורים עומדים בקריטריונים.

אין הגבלות יציאה מהארץ לזרים, אך כניסתם לא תתאפשר מהמדינות השחורות למעט מקרים חריגים: הורים של חתן/כלה ועובדים זרים שחוסנו בישראל ויצאו לחופשה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החל מהראשון ביולי, זרים שאינם אזרחים ומחוסנים- יוכלו להיכנס ללא צורך באישור מראש. פרטים בנושא (רשימת המדינות וסוגי החיסונים) מגובשים בימים אלה על ידי משרד הבריאות. כל הפרטים מתעדכנים באופן רצוף באתר האינטרנט. כל הכללים חלים גם על המעברים היבשתיים הפעילים היום ועל מעבר ערבה שיפתח למעבר ישראלים ברביעי ביולי.

שרת הפנים, איילת שקד, אמרה: "לאחר ששנה שעברה בילינו בסגרים ובבידודים, אנחנו נכנסים כעת בהתרגשות רבה לחופשת הקיץ. משפחות רבות יטוסו לבלות בחו"ל ובשובן יצטרכו לגלות אחריות ולפעול בהתאם להנחיות. ההתפרצויות האחרונות קרו בגלל חזרה לארץ של בני משפחה שטרם התחסנו ולא שמרו על בידוד. כדי לעבור את הקיץ בשלום ולחזור במהרה אל השגרה שכל כך חיכינו לה – שמירה על ההנחיות הינה דבר הכרחי. אני מבקשת מאזרחי ישראל – זה בידיים שלנו. אנא קיימו את הוראת הבידוד למי שאינו מחוסן כדי שנצליח לשמור על יכולת הכניסה והיציאה מהארץ."

Back to top button