מבזקים

גנץ: כשר המשפטים מנעתי התנקשות בדמוקרטיה הישראלית

שר הביטחון בני גנץ התייחס הערב (שישי) להקמת הממשלה החדשה בעמוד הפייסבוק שלו וציין כי מדובר ב"הזדמנות גדולה."

"השבוע הראשון של עבודת הממשלה מאחורינו. כבר בראשון הקרוב, הממשלה תאשר שורה של נושאים חשובים וביניהם: הקמת ועדת חקירה לאסון מירון, עשרות מינויים בשירות החוץ והארכת הכהונה של הרמטכ"ל כוכבי בשנה נוספת." אמר גנץ.

"נתניהו תקע מסיבות לא ענייניות את קידומם של חלק מהנושאים הללו, ולכן הדבר הראשון שבכוונתי לדאוג שיהיה חלק מעבודת הממשלה הוא העיקרון – שלא תוקעים נושאים חשובים מטעמים פוליטיים. פשוט עובדים למענכם. כל כך פשוט וכל כך ברור." אמר שר הביטחון הוסיף "אם נפעל כך, נצליח להתגבר גם על המתחים המובנים של הממשלה. כן, יכולות להיות מחלוקות, אבל אסור שיגלשו לפגיעה בתפקוד התקין של המדינה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון מנה מספר נושאים עליהם הוא מתכוון לשים דגש בחודשים הקרובים: "בראש ובראשונה, ביצור ביטחון ישראל וחיזוק היחסים ההדוקים שלנו עם הממשל האמריקאי והברית האסטרטגית והערכית בין המדינות.

בנסיעותיי לארה׳׳ב בשנה האחרונה, הצלחתי להבטיח את עליונותה הביטחונית של ישראל עשרות שנים קדימה ומצאתי שותפיי אמת וחברי אמת של מדינת ישראל בממשל החדש, שנכונים לסייע לנו בהרחבת הנורמליזציה, בהגנה על אזרחי ישראל וכן, גם במאבק מול ההתפשטות וההתעצמות של איראן.

השבוע גם יצא הרמטכ"ל לביקור חשוב ואסטרטגי בארה"ב, וייפגש גם הוא עם היועץ לביטחון לאומי, מזכיר ההגנה ובכירי הצבא – בכדי להמשיך ולחזק את הברית הזו."

עוד הוסיף כי "אמש, הודיע מזכיר ההגנה האמריקאי בשימוע בקונגרס, כי הם יביאו בקרוב את הסיוע לישראל עליו דנו בפגישותנו, מהלך חשוב שמוכיח עד כמה הברית בין המדינות עמוקה, יציבה ומושתתת על ערכים משותפים ואינטרסים משותפים.

הנשיא ביידן הוא אחד מגדולי ידידי ישראל, ועלינו לפעול ביחד איתו וצוותו בסוגיה האיראנית וללבן כל נושא בחדרים סגורים ולא בהצהרות מיותרות ומזיקות.

התחלתי את זה בממשלה הקודמת מול נתניהו, בממשלה הנוכחית, זה יהיה הקו של כלל חברי הממשלה ואני מתכוון לעמוד על כך."

על סיום תפקידו כשר המשפטים אמר: "ברמה האישית, השבוע נפרדתי ממשרד המשפטים בטקס צנוע ומרגש. אחד מההישגים הגדולים ביותר של כחול לבן, היה ללא ספק המאבק הבלתי מתפשר שלנו, נגד כוחות עצומים, שניסו לפגוע במשרד המשפטים ובשלטון החוק. בטקס הסיום אמרתי לעובדי המשרד ומנהליו, כי אני חש שמנענו התנקשות בדמוקרטיה הישראלית, לא פחות מכך.

גם בממשלה הזו, ובכל תפקיד שבו אהיה, תמיד אבל תמיד אוודא שמערכת אכיפת החוק שלנו תהיה עצמאית ותוכל להמשיך לפעול ללא שום רעשי רקע וניסיונות לפגוע בה. "

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח