צבא וביטחון

הרמטכ"ל כוכבי ייצא ביום ראשון לביקור ראשון בארצות הברית

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ימריא לביקור עבודה רשמי בארצות הברית ביום ראשון, כאורחו של יושב ראש המטות המשולבים, הגנרל (****) מארק מילי. הביקור תוכנן להתקיים במהלך חודש אפריל ונדחה בשל הערכת המצב המבצעית ומבצע "שומר החומות". במהלך ביקורו יקיים הרמטכ״ל פגישות עבודה עם בכירים במשרד ההגנה ובצבא האמריקאי, ביניהם היועץ לביטחון לאומי, מר ג׳ייק סאליבן, מזכיר ההגנה האמריקאי, מר לויד אוסטין, יושב ראש המטות המשולבים, הגנרל (****) מארק מילי, מפקד CENTCOM, הגנרל (****) קנת׳ מקנזי, ומפקד SOCOM, הגנרל (****) ריצ׳ארד קלארק.

זהו הביקור הראשון שמקיים הרמטכ״ל בארה״ב במסגרת תפקידו. במסגרת המפגשים ידון הרמטכ״ל עם עמיתיו באתגרים ביטחוניים המשותפים שעל הפרק, וביניהם סוגיות הנוגעות לאיום הגרעין האיראני, מאמצי ההתבססות של איראן במזרח התיכון, מאמצי התעצמות חיזבאללה, השלכות איום הטילים המדויקים ובניין כוח משותף. בנוסף, יציג הרמטכ"ל את עיקרי העשייה המבצעית של צה"ל במבצע "שומר החומות" בדגש על השינויים שבאו לידי ביטוי במהלך המבצע, בהקשרי יכולות האש, המודיעין המדויק, הקישוריות הדיגיטלית ורב-הזרועיות. במהלך הנסיעה יקיים הרמטכ"ל מפגש עם ראשי מכוני מחקר ומעצבי דעה אמריקאים כחלק ממאמץ הסברה בין-לאומי נרחב, המבוצע בערוצים שונים מאז תום המבצע. הביקור מתקיים לאחר קבלת ההחלטה על העברת ישראל לאחריות סנטקום וביקורו של מפקד סנטקום בצה״ל בחודש ינואר האחרון. ביקור זה הוא נדבך נוסף בחיזוק הקשר והגברת שיתוף הפעולה בין הצבאות. במהלך השנים האחרונות נבנו שיתופי פעולה רבים והודקו הקשרים האופרטיביים ובהמשך לכך ידונו במסגרת הנסיעה סדרה של שיתופי פעולה נוספים. אל הרמטכ״ל תתלווה רעייתו, הגב׳ יעל כוכבי ונספח צה״ל בוושינגטון, אלוף יהודה פוקס. בנוסף, יצטרפו לביקור ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, אלוף טל קלמן וראש חטיבת המחקר, תת-אלוף עמית סער שעתידים לקיים במקביל פגישות נוספות עם בכירים במערכת הביטחון האמריקאית. סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר ימלא את מקומו של הרמטכ"ל בהעדרו.

עיקרי לוחות הזמנים לביקור הרמטכ"ל בארה"ב

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יום שני 21/06/21 – טקס הנחת זר בקבר החייל האלמוני בבית העלמין הצבאי בארלינגטון, פגישת עבודה עם יושב ראש המטות המשולבים, הגנרל (****) מארק מילי, פגישה עם מזכיר ההגנה האמריקאי, מר לויד אוסטין והשתתפות בפאנל צבאי.

יום שלישי 21/06/22 – פגישת עבודה עם מפקד סנטקום, הגנרל (****) קנת' מקנזי, השתתפות בפאנל במפקדת סנטקום ופגישת עבודה עם מפקד סוקום (פיקוד המבצעים המיוחדים) הגנרל (****) ריצ'ארד קלארק.

יום רביעי 21/06/23 – פגישה עם שגריר ישראל בארה"ב, מר גלעד ארדן, פגישה עם היועץ לביטחון לאומי, מר ג'ייק סאליבן ופגישה עם ראש המודיעין הלאומי, הגברת אבריל היינס.

יום חמישי 21/06/24 – פאנל עם בכירים ממכוני מחקר שונים בארה"ב וביקור באקדמיה הצבאית של צבא ארה"ב "Point West." הרמטכ"ל ישוב ארצה ביום שישי ה-25 ביוני 2021.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח