פוליטי / מדיני

זנדברג החליטה למנות את גלית כהן כמנכ"לית המשרד להגנת הסביבה

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, החליטה היום (חמישי) להטיל את תפקיד המנכ"לית בפועל של המשרד להגנת הסביבה על גלית כהן, סמנכ"לית בכירה לתכנון, מדיניות ואסטרטגיה במשרד. זאת, לאחר שהשרה זנדברג ומנכ"ל המשרד להגנת הסביבה דוד יהלומי סיכמו על פרישתו של יהלומי מתפקידו. בהתאם לנוהל, השרה פנתה לנציב שירות המדינה בבקשה למנות את גלית כהן לתפקיד המנכ"לית בפועל. השרה להגנת הסביבה הודיעה היום גם על מינויו של דרור מורג לתפקיד ראש מטה השרה.

גלית כהן מכהנת כסמנכ"לית תכנון, מדיניות ואסטרטגיה במשרד להגנת הסביבה החל משנת 2010. היא הובילה שורה של מהלכי מדיניות בתחומי שינוי האקלים, חדשנות סביבתית, בנייה ירוקה, הטמעת שיקולים סביבתיים בסקטור הפיננסי ותפיסת הקיימות בממשלה. מאז הצטרפה למשרד לפני כ-20 שנה, בנתה כלים להטמעת חשיבה תוצאתית ושותפויות עם ארגוני הסביבה, ולקחה חלק במהלכים חוצי ממשלה, בראשם גיבוש מדדי איכות חיים בישראל. בארבע השנים האחרונות מכהנת גלית כיועצת למועצה לפיתוח וסביבה של ממשלת סין. לכהן תואר ראשון במדעי כדור הארץ ותואר שני בתכנון, ניהול מדיניות סביבה (התמחות בגיאוגרפיה), שניהם מהאוניברסיטה העברית.

תמר זנדברג, השרה להגנת הסביבה אמרה: "גלית כהן היא אשת סביבה מקצוענית ומנוסה, בעלת ניסיון עשיר בהובלת תהליכים מורכבים. האתגר הראשון העומד בפנינו הוא לשים את הגנת הסביבה והתמודדות עם משבר האקלים במקום הראוי לו בסדר היום הציבורי והממשלתי. אני משוכנעת כי גלית היא האישה המתאימה להוביל אותנו בעת הזו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גלית כהן, המנכ"לית הנכנסת, אמרה: "נפלה בחלקי זכות גדולה לשמש כמנכ"לית המשרד, אחרי עשרים שנות עבודה בו. אני מודה לשרה תמר זנדברג על האמון בי ובצוות המקצועי של המשרד. אתגרים גדולים לפנינו, ונעשה הכול כדי לעמוד בהם בהצלחה, ולהצעיד את מדינת ישראל לעבר עתיד ירוק יותר".

השרה להגנת הסביבה הודיעה היום גם על מינויו של דרור מורג לראש מטה השרה. מורג משמש כחבר הנהלת הסוכנות היהודית לארץ ישראל, חבר הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית משנת 2010 וכראש המחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם. בעבר שימש כמנכ"ל מרכז הרצל ומנכ"ל המועצה הציונית בישראל.

דרור מורג, רמ"ט השרה אמר: "נעניתי לבקשת השרה תמר זנדברג להתגייס ולעזור בהצלחת המשרד להגנת הסביבה. לשם כך לקחתי הפסקה מתפקידי לתקופה מוגבלת. אעשה הכל כדי להירתם להצלחת המשרד החשוב ביותר לעתידנו על כדור הארץ".

גלית כהן. צילום: חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח