חדשות הארץמבזקים

3 עופרים נולדו בעמק הצבאים בירושלים: בוז'י (הרצוג), תמר (זנדברג) וגילה (גמליאל)

לציון בחירת נשיא מדינה חדש וחילופי השרות להגנת הסביבה, בחרו אנשי פארק הטבע העירוני עמק הצבאים שבירושלים, השייך לעירייה ומנוהל על ידי החברה להגנת הטבע, להעניק לשלושה עופרים שנולדו לאחרונה את השמות בוז'י (הרצוג), תמר (זנדברג) וגילה (גמליאל).

השלושה יצטרפו לעופרים פייזר, עצמאותה, ירושלים, תל אביב, זום, ישראל, פסח, ז'יזל, רובי, פרעה, זאביק וכו', שנולדו בשנים האחרונות. "אני מברכת את הדייר והדיירות החדשות של עמק הצבאים, שמהווה דוגמא מצויינת לאתר טבע עירוני בתוך העיר, למען הטבע ולמען האדם. השרה גילה גמליאל קידמה את נושא הטבע בכלל והטבע העירוני בפרט, והשרה הנכנסת תמר זנדברג פעילה שנים ארוכות למען הסביבה וחיות הבר ואנו בטוחים שתמשיך כך גם בתפקידה הנוכחי. בהצלחה בקליטה גם לדיירים החדשים בבית הנשיא – יצחק בוז'י הרצוג ואשתו מיכל", אומרת איריס האן, מנכ"לית החברה להגנת הטבע.

צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

בחברה להגנת הטבע מוסיפים כי בימים אלו, כשהעשב ירוק וגבוה, צביות ממליטות ומסתירות את העופרים מפני טורפים בכל רחבי הארץ. גשמי הברכה בחודשים האחרונים סיפקו לנו ולבעלי החיים אביב מדהים. לכן, אם נתקלתם בעופר במהלך טיול התרחקו מיד, הוא איננו יתום. לדברי יעל המרמן-סולר, מנהלת הפארק מטעם החברה להגנת הטבע, בשנה האחרונה, בשל משבר הקורונה, הבנו את החשיבות של אתרי טבע עירוניים המאפשרים לחוות טבע במרחק הליכה מהבית". מדינת ישראל תצטרך בשנים הקרובות לגלות וליישם אמצעים להתמודדות עם משבר האקלים ולמנוע המשך הכחדה של המערכות האקולוגיות. קיום אתרי טבע עירוניים כדוגמת פארק עמק הצבאים כיום הינם טיפה בים, אבל תקוותנו שאתרים כדוגמתו יוקמו בכל הארץ ויתחברו לשטחי טבע שמורים מחוץ לערים", היא אומרת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עמיר בלבן, החברה להגנת הטבע

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר: "פארק עמק הצבאים הוא אתר הטבע העירוני הגדול והיפה בישראל. בשנים האחרונות מתברך הפארק בהמלטות מרובות והיצירתיות של צוות הפארק עולה על כל דמיון. אני מברך ומוקיר את חברתי גילה גמליאל השרה היוצאת ומברך את השרה הנכנסת זנדברג, ואת נשיא המדינה היקר ומזמין אותם להגיע לביקור. פארק עמק הצבאים צפוי להמשיך להתרחב ולהפתחת לרווחת תושבי ירושלים והמבקרים".

פארק עמק הצבאים, אתר הטבע העירוני השייך לעיריית ירושלים ומנוהל על ידי החברה להגנת הטבע, בליבה של ירושלים, הוקם בשטח פתוח המתפרש על 250 דונם בין השכונות קטמונים, גבעת מרדכי והולילנד, אחרי מאבק ציבורי חסר תקדים נגד הקמת שכונה במקום. הפארק פתוח לציבור כל ימות השבוע ללא תשלום, מונגש לאנשים עם מוגבלויות וניתן לראות בו באופן חופשי צבאים, ציפורים, צבים, עופות מים, זוחלים ובעלי חיים נוספים.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח