מבזקיםמשפטי/פלילי

לוחם מג"ב שירה למוות באיאד חלאק מואשם בהמתה בקלות דעת

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה לפני זמן קצר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד שוטר מג"ב, בן 20, בגין המתתו בקלות הדעת של איאד חלאק ז"ל.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עוה"ד ליאת יונניאן וקרן לביא, ב- 30 במאי 2020 בשעות הבוקר המוקדמות איאד חלאק ז"ל היה בדרכו למקום עבודתו בעיר העתיקה כשעל פניו מסיכה כירורגית ועל ידיו כפפות שחורות חד פעמיות. מאפיינים מסוימים בהתנהגותו של איאד, בעל הצרכים המיוחדים, עוררו את חשדם של שני שוטרים שהוצבו במקום אשר חשבו כי מדובר במחבל שמטרתו לפגע. אחד השוטרים הכריז ברשת הקשר המשטרתית על הימצאותו של מחבל בזירה וכך החל מרדף גלוי אחריו, אליו הצטרפו בהמשך גם הנאשם ומפקדו, תוך כדי שהם קוראים לו בעברית וערבית לעצור ולהזדהות.

איאד לא עצר והמשיך במנוסתו, ובתגובה, תוך כדי המרדף, ירה המפקד לעבר רגליו של איאד שני כדורים מאקדחו אשר לא פגעו בו. מספר שניות לאחר מכן פנה איאד למתחם אשפה סגור בו נכחו עובד ניקיון, עובד ווקף ואישה נוספת אותה הכיר איאד היכרות מוקדמת. הנאשם ומפקדו נכנסו למתחם בעקבותיו של איאד ובעודו עומד מולם, כשהוא עם גבו אל הקיר, ביצע לעברו הנאשם ירי שכתוצאה ממנו נפגע איאד בבטנו התחתונה ונפל ארצה. מיד לאחר הירי נכנסו שני השוטרים למתחם, אשר אחד מהם פנה אל איאד בערבית ושאל אותו היכן נמצא האקדח. במענה, איאד שהיה פצוע כתוצאה מהירי הראשון, התרומם מעט, הצביע לעבר האישה אותה הכיר ומלמל דבר מה. לפיכך, פנה אחד השוטרים אל אותה אישה ושאל אותה היכן נמצא האקדח והיא השיבה "איזה אקדח?". במקביל למענה שלה, ולמרות שאיאד היה על הארץ כשהוא פצוע כתוצאה מהירי הראשון, לא החזיק בידיו דבר ולא ביצע דבר שהצדיק זאת, ירה הנאשם לעבר פלג גופו העליון אשר גרם למותו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החקירה נוהלה על ידי צוות ירושלים במחלקה לחקירות שוטרים

עורכות הדין ליאת יונניאן וקרן לביא מהמחלקה לחקירות שוטרים, אמרו: "מדובר באירוע קשה ומצער שגרם למותו של צעיר בעל צרכים מיוחדים. ההחלטה על העמדתו לדין של השוטר היורה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של חומר הראיות, שקלול מכלול נסיבות האירוע והטענות שנשמעו בהליך השימוע של השוטר. הירי שביצע השוטר לעבר איאד חלאק ז"ל התרחש כאשר המנוח לא החזיק דבר בידיו ולא ביצע פעולה שהצדיקה את הירי לעברו. השוטר ירה לעברו תוך שהוא נוטל סיכון בלתי סביר שהוא יגרום למותו ולכן נמצא, כאמור, כי יש מקום להעמידו לדין".

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח