חדשות הארץ

הסתיים השלב הרביעי בנטיעות הביטחוניות בעוטף עזה

משעות הבוקר המוקדמות ובמהלך כל שעות היום (רביעי) עובדי ויערני קק״ל אזור נגב מערבי החלו בנטיעת ביטחוניות של עצים בוגרים. במסגרת שלב זה נטעו מאות עצים חדשים וגדולים ביער כיסופים, בצד המערבי של היער בעוטף עזה. בהמשך מתכננים בקק"ל, בשיתוף עם כוחות הביטחון והצבא, לטעת עצים למניעת ירי ישיר גם באזורים נוספים. מטרת הפרויקט לטעת עצים מסביב לישובים וסמוך לכבישים שיהוו מחסום טבעי ויתנו מענה מידיי למצב. כעת, הודיעו עובדי ויערני קק״ל מרחב דרום על סיום השלב הרביעי שהתמקד בחלק המערבי של יער כיסופים.

גיל סיאקי, מנהל מחלקת יער מרחב דרום, סיפר: "מהרגע שהחלו ירי הפרחת בלוני התבערה מעזה ידענו שאנו צריכים להירתם למשימה ולחשוב על פתרונות יצירתיים לבעיה. והחלטנו שהדרך הטובה ביותר תהיה פשוט להסתיר להם. העצים שאנו נוטעים משמשים ומשרתים כך שתי מטרות – הראשונה והעיקרית היא ביטחון לתושבי העוטף והשנייה היא כמובן הגדלת הריאה הירוקה והשטח הנטוע בעצים בדרום. בזמן הנטיעות עובדי קק"ל עומדים חשופים לגמרי מול עזה אך לכולנו ברורה המטרה והעובדה שנטיעות אלה מצילות חיים. כעת כשסיימנו את השלב הרביעי נוכל להתחיל את השיחות עם גורמי הביטחון. יחד נבחן את היעד הבא בו נבצע עוד נטיעות ביטחוניות בעוטף עזה".

צילום: איציק לוגסי יערן קק״ל
צילום: איציק לוגסי יערן קק״ל
צילום: איציק לוגסי יערן קק״ל

תגובה אחת

  1. מבצע נטיעות קרן קיימת באזור כיסופים ראוי להערכה רבה. הערה קטנה אחת : תוכנית יעור של מרחב כל כך גדול עם חשיבות גדולה הן לבטחון והן לאקולוגיה יכולה להפוך לארוע מלכד עבור כל עם ישראל במסגרת תוכנית ״טע עץ״ או ״תרום עץ״ ובמסגרת זו להביא את המוני בית ישראל בימים מתוכננים מראש בכדי לקחת בהתנדבות חלק במבצע הנטיעות הנפלא. למעשה, עדיין לא מאוחר. קק״ל וצהל והמועצות האזוריות בדרום – הזדמנות יוצאת דופן למסע הזדהות המוני. אל תחמיצו !!!

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח