מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ קושניר נבחר ליו"ר ועדת הכספים הזמנית: "יש כלכלה חזקה על הנייר אבל אזרחים עניים בפועל"

ועדת הכספים הזמנית אישרה היום (רביעי) את המלצת הוועדה המסדרת, למנות את ח"כ אלכס קושניר ליו"ר הוועדה הזמנית. בכפוף לרביזיה.

ח"כ קושניר אמר לאחר היבחרו: "לאחר תקופה מתמשכת של טלטלות וזעזועים, מוטלת עלינו המשימה לספק יציבות כלכלית למשק ואופק לאזרחי המדינה.האתגר שעומד בפנינו כחברי הוועדה מתעצם לנוכח העובדה שכלכלת ישראל מתנהלת למעלה משנתיים ללא תקציב. קיים גירעון חסר תקדים של 11.7%, חוב אסטרונומי עם תשלומי ריבית של כ- 40 מיליארד ₪ בשנה, זינוק במחירי מוצרי הבסיס ובמחירי הדיור. בנוסף, אנו עדים לחוסר שיווי משקל בשוק התעסוקה, בו עשרות אלפי משרות פנויות ממתינות לידיים עובדות מצד אחד ומצד שני מספר דומה של מובטלים ועובדים בחל״ת, אך הביקוש לא פוגש את ההיצע. בחינה מעמיקה של הנתונים מראה כלכלה קוטבית שבה צמיחת ענף ההייטק והיצוא של השירותים המתקדמים מחפה על הצלילה העמוקה של ענפים אחרים, בעיקר אלה עתירי העובדים בעלי השכר הנמוך."

ח"כ קושניר הוסיף: "אישור תקציב המדינה הוא המשימה הראשונה והחשובה ביותר העומדת בפנינו. אני מצפה מחברי הוועדה לעבודה כתף אל כתף, כדי שנוכל להחזיר את הוודאות הכלכלית שכה נדרשת, למשק ולאזרחים. במהלך השבועות הקרובים אנחנו נשמע סקירות מצב מפי גורמי המקצוע, כדי להבין את גודל האתגר מולו אנו ניצבים ולהתכונן לדיוני התקציב. אעשה הכל כדי שהדיונים בוועדה יתקיימו בשיתוף, מקצועיות, שקיפות ויעילות. התקציב הדו שנתי יאפשר התאוששות למשק, תוך צמצום הגרעון ויצירת מנועי צמיחה, כדי להגדיל את הכנסות המדינה, מבלי להטיל עול נוסף של מיסים על האזרחים. אנחנו נקבע סדר עדיפויות חדש וצודק, תוך התחשבות בצרכים של כלל אזרחי המדינה, אך בראש ובראשונה של אלה שעובדים, משלמים מיסים, משרתים בצה״ל או בשירות לאומי ועושים מילואים. העברת התקציב הוא אינטרס חוצה מפלגות, חוצה קואליציה ואופוזיציה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ח"כ קושניר. צילום: דוברות הכנסת
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח