מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ רם בן ברק נבחר ליו"ר ועדת החוץ והביטחון הזמנית

מליאת ועדת החוץ והביטחון הזמנית אישרה היום (רביעי) פה אחד את המלצת הוועדה המסדרת למנות את ח"כ רם בן ברק (יש עתיד), כיו"ר הוועדה הזמנית.

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, היה ראשון המברכים: "אין לי ספק, לאור העבר שלך, כי מבחינת ידע ויכולת אתה האדם הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון. אתה גם חבר וגם אדם ראוי לתפקיד, ולחברי הוועדה עצמה, אחת הוועדות החשובות בכנסת ישראל, אני מאחל לכם הצלחה בהמשך הדרך ורק שתעשו טוב למדינת ישראל."

ח"כ יאיר גולן (מרצ) אמר: "מצטרף לדברים שאתה האיש הנכון במקום הנכון. יש לפנינו דברים גדולים כוועדה בהקשרים של בקרה, פיקוח וגיבוש רעיונות חדשים לתפיסה, בניין הכח והפעלתו. ישראל לא ניצבת בפני אתגרים יותר גדולים מבעבר, אבל האתגרים שונים במקצת וזה מחייב חשיבה אחרת ורעננה בשיח שלנו מול ארגוני הביטחון השונים, שיכול להיות מפרה, בונה ויצירתי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) ציין: יש לך דרך מדהימה מהיום שנכנסת לפוליטיקה עם חיוך והרבה צניעות. בכל הדיונים שהייתי איתך, מעולם לא דיברת רק על "אני ואני ואני". במשרד החוץ יש כלל, אם אתה מקבל מברק מחו"ל, אתה בודק כמה מילים מסתיימות אות י' ואם זה יותר משלוש, הבן אדם עסוק בעצמו ולא במשימה. מאחל לך הצלחה ובטוח שתעשה עבודה מדהימה.

יו"ר הוועדה, ח"כ בן ברק, לשעבר המשנה לראש המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים, אמר לאחר אישור מינויו וסבב הברכות: "מההיכרות הקצרה שלי עם עבודת הוועדה, ומפגישות החפיפה שערכתי עם היושבת ראש היוצאת – האלופה והשרה אורנה ברביבאי, שזאת ההזדמנות גם להודות לה על פועלה בוועדה, ומפגישות שערכתי עם יושבי ראש הוועדה בעבר, דיכטר והאוזר, ופגישות עם מנהל הוועדה, לטקו, ומירי היועצת המשפטית וכל צוות הוועדה – אני מבין את עוצמת התפקיד וחשיבותו. הוועדה עוסקת בליבת העשייה המדינית, הביטחונית והמודיעינית של המדינה, על כלל היבטיה, ומבין היטב את החשיבות של פיקוח ובקרה על עבודת הממשלה בתחומים הללו ועל עבודת גופי הביטחון ולוודא שאינם שבויים בקונספציות."

עוד אמר ח"כ בן ברק: "בכוונתי להציג את קולה של הוועדה, כמייצגת הציבור, בנושאי החוץ והביטחון ולהציג עמדה שלא פעם תהיה ביקורתית, אך גם תשאף להיות חדשנית ומציגה נקודות שאולי פחות מסתכלים עליהן במערכת הביטחון והחוץ של המדינה. זאת אחריות עצומה ואני מבין את כובד האחריות. אני אשתדל לקיים דיונים שיהיו פתוחים לציבור, ככל שניתן, אך מנגד, בנושאים רגישים וסודיים, אדאג לוודא שהדיונים נשארים חסויים ולא מודלפים לתקשורת. אני רוצה שוב להודות לכולכם ומאחל לכולנו הצלחה, עבודה פוריה ושנעמוד במשימה."

צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח