צבא וביטחון

מפקד חדש לשייטת 13: אלוף-משנה א׳

אלוף-משנה א', נכנס היום (שלישי) לתפקידו כמפקד שייטת 13. אלוף-משנה א' החליף בתפקידו את תת-אלוף דניאל הגרי, שכיהן כמפקד שייטת 13 בשנתיים האחרונות והוביל במהלכן שורה ארוכה של מבצעים משמעותיים ופורצי דרך שתרמו רבות לביטחון מדינת ישראל. תת-אלוף הגרי הועלה השבוע לדרגת תת-אלוף וייכנס לתפקידו כראש מספן ים ביום חמישי הקרוב. טקס החילופים נערך היום בבסיס השייטת בעתלית בראשות מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. בנוסף, עתידה השייטת לקבל מחר (ד') ציון לשבח מראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, על שורת פעולות מבצעיות בהן הפגינו עוז ונחישות.

צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט: ״שייטת 13, אומרים יחידה מיוחדת- אתם המיוחדת שבמיוחדות. זו הזדמנות עבורי להביע הערכה עצומה על האופן בו השייטת מתנהלת, על התפוקות המבצעיות שלה, על הנחישות, על קור הרוח ועל החדות במסגרת המערכה שבין המלחמות ובהשפעה, שניתן למדוד אותה, אפשר להגיד שהיא השפעה יוצאת דופן ואני חושב שזה נאמן למקור. הגרי, אתה קיבלת יחידה בתנופה מבצעית. במקום שנדמה שאי אפשר להשתפר ממנו, הוכחת איך הופכים טוב מאוד למצוין. השכלת בגישה מערכתית, אחראית ושיתופית. עשית את זה בצניעות ששמורה לך, בתבונה רבה ובקצב מסחרר. לך א', אין מתאים ממך, ראייה רחבה ומערכתית, הרבה נסיון מבצעי וכמובן תכונות אופי מהשורה הראשונה. אני משוכנע ששייטת 13 תמשיך ותדהר קדימה, יש לכם את כל הכלים לעשות את זה, יש לכם את המפקד הנכון״.

צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד שייטת 13 היוצא, תת-אלוף דניאל הגרי: "אנשי שייטת 13, יחד בשנתיים האחרונות עשינו הכי טוב שאפשר, לקחנו כל משימה שקיבלנו וגם את אלה שלא קיבלנו וניצחנו. בעיקר בתעוזה ויצירתיות, אבל גם באיפוק, שיקול דעת ואחריות. כל תקופה היא תקופה עמוסה בשייטת 13 אבל הקורונה הייתה פקטור מורכב בכל דרך: בהתנהלות, בשגרה, בעשייה המבצעית ומול המשפחות בבית. לא נתנו לקורונה לעצור אותנו ודווקא בתקופה הזאת עשינו יותר. מצאנו שותפים מדהימים בכל קהילת הביטחון, למדנו מהם, ויחד איתם הבאנו שלם מבצעי חזק יותר. אין דרך אחרת למי שרוצה להיות רלוונטי ובעיקר למי שרוצה לעשות. אין דרך אחרת בעולם מהיר ומשתנה, מול אויב מאתגר ולומד. לא תמיד ניתן להסתיר את עשיית השייטת אבל צריך לעשות את הכל על מנת לשמור את הסוד״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד שייטת 13 הנכנס, אלוף-משנה א': "אני חוזר הביתה, לפקד על היחידה שעיצבה אותי יותר מכל מקום אחר, כאדם, כלוחם וכמפקד. אני מקבל את הפיקוד על הקומנדו הימי הישראלי בחרדת קודש ובתחושת שליחות עמוקה. אני מתחייב לפעול בנחישות, באחריות ובתבונה ולהשקיע את כל כולי כדי לממש את אחריותי על הצד הטוב ביותר, כדי להיות ראוי לתפקיד ולכם כמפקד. אנו מצויים במציאות ביטחונית רוויית איומים ואתגרים בכל גבולותיה של המדינה, מקרוב ומרחוק. יחד ניזום, נחתור למגע ונתייצב בראש לכל משימה בכל מקום שנידרש".

קורות חייו של תת-אלוף דניאל הגרי:
תת-אלוף דניאל הגרי נולד בשנת 1976 והתגייס לשייטת 13 בשנת 1995.
2000-2003 – שירת כמפקד צוות בשייטת 13.
2003-2004 – שירת כסגן מפקד גדוד בחטיבת הנח״ל.
2007-2009 – שירת כמפקד פלגת כלי שיט בשייטת 13 .
2009-2011 – שירת כמפקד פלגת הדרכה בשייטת 13 .
2011-2012 – שירת כסגן מפקד שייטת 13 .
2012-2014 – שירת כראש הלשכה של הרמטכ"ל ה-20.
2014-2016 – שירת כראש מחלקת המבצעים בזרוע הים.
2016-2019 – שירת כעוזר הרמטכ״ל ה-21.
2019-2021 – שירת כמפקד שייטת 13.
תת-אלוף דניאל הגרי בעל תואר ראשון בפילוסופיה מאוניברסיטת תל-אביב ובעל
תואר שני בדיפלומטיה וביטחון מאוניברסיטת תל-אביב.
תת-אלוף הגרי נשוי ואב לשלושה.

צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח