מומלצים

הקמת צוותי פיתוח באוקראינה

השכרת מתכנתים בחול, השכרת מתכנתים באוקראינה

 

חברות שונות בארץ, מקימות לעצמן מרכזים לפיתוח טכנולוגי, בהם עובדים מהנדסים ישראלים, על מנת לפתח טכנולוגיה מתקדמת ופורצת דרך בתחומים שונים. אולם, ישנן משימות פיתוח שגרתיות, שצריך לבצע אותן שוב ושוב, בצורה מהירה ובעלות זולה. כיוון שקיים בארץ מחסור במתכנתים, ובכל מקרה העלות של משכורת למתכנת בישראל, היא גבוהה ביותר, מעדיפות חברות רבות, להעביר חלקית את פעילותן, לאוקראינה.

 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפני שמקימים צוות פיתוח באוקראינה

כדי להקים צוות באוקראינה, חשוב לדעת מהן המטרות שלשמן מוקם הצוות, וכן לגייס ראש צוות שניתן לסמוך עליו, שיש לו יכולת להנהיג, ושמבין את המטרות והחזון של החברה. חברות ישראליות שונות ומתקדמות יותר מבחינה טכנולוגית, מהפרויקטים הקיימים באוקראינה, לכן הן מאוד מעניינות את המפתחים האוקראינים. בנוסף, ההשקעה בעובדים הנהוגה בישראל, נותנת לעובדים באוקרינה, תמריץ, חיבור חזק לצוות ואף לחברה.

קרדיט: freepic

נושאים חשובים בהקמת צוות פיתוח באוקראינה

בטרם מקימים צוות פיתוח באוקראינה, חשוב לשים לב למספר נושאים:

  • השפה – השפה שמדוברת באוקראינה היא בדרך כלל רוסית, לכן השכרת מתכנתים באוקראינה הדוברים וכותבים אנגלית, תעלה יותר ממפתחים הדוברים רק רוסית. ראש צוות דובר אנגלית, נחוץ מאוד, אולם ניתן בהחלט גם להסתדר גם עם אנשי צוות ישראלים, הדוברים את השפה הרוסית. 
  • מיסים – חברות ישראליות שיש להן מהמדינה הטבות מיסים, אינן רשאיות לבצע השכרת מתכנתים בחו"ל, והעסקה ישירה באוקראינה, דורשת תיאום מול רשות המס הישראלית.
  • השכרת משרד – באוקראינה ישנו היצע של משרדים להשכרה, אולם צריך לערוך סקר שוק, בטרם מחליטים איזה מקום לשכור. חשוב לבדוק את מיקומו של המשרד, את השטח שלו ואת המחיר. קיים באוקראינה גם היצע של מתחמים, הכולל שירותים נוספים כגון אינטרנט, חטיפים ועוד.

 

חברות השמה

במקום לחפש מתכנתים באוקראינה באופן עצמאי, קיימות חברות השמה הדואגות לכל מה שצריך, כדי שאתם תוכלו להמשיך ולהתנהל בראש שקט. לדוגמה, חברת ANVI, העובדת בכל רחבי אוקראינה, מכירה את השוק הקיים בה, ויש לה מאגר של אנשים המתאימים לכל תפקיד. החברה מתמחה בהקמה של צוותים, בהשכרת מתכנתים, ומגייסת צוותים על ידי סינון קורות חיים, וביצוע מספר סבבים של ראיונות לכל מועמד, על מנת לבחור את המתאים ביותר. החברה מסוגלת לגייס את האנשים הדרושים במהירות, וזאת בזכות צוות גדול של מגייסים העומד לרשותה, ובנוסף, כל ההוצאות הקיימות בנוסף לגיוס עצמו, כגון: מיסים, משרדים, חומרה, העברות וכו, כלולות גם הן, בשרות ובמחיר אותו מספקת החברה.

קרדיט: freepic

לסכום

לפני שמקימים צוות פיתוח באוקראינה חשוב לבדוק מספר נושאים: השכרת מתכנתים באוקראינה הדוברים וכותבים אנגלית, או אנשי צוות ישראלים, הדוברים רוסית. ברור נושא המס, וכן עריכת סקר למציאת משרד. כל השירותים האלו ועוד נוספים ניתן לקבל דרך חברת השמה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח