מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד: ישראל תמנע בכל דרך את האפשרות שלאיראן יהיה נשק גרעיני

שר החוץ הנכנס, יאיר לפיד, אמר היום (שני) בטקס החילופים בהשתתפות שר החוץ היוצא גבי אשכנזי ואנשי המשרד: "אנחנו צריכים להיערך מהר מול החזרה להסכם הגרעין עם איראן. זה היה הסכם רע. התנגדתי לו. אני עדיין מתנגד לו. ישראל הייתה יכולה – בהתנהלות אחרת – להשפיע עליו הרבה יותר. אנחנו ננהל את המערכה הזו ביחד עם ראש הממשלה בנט, אבל העיקרון המסדר הוא אחד: ישראל תמנע בכל דרך את האפשרות שלאיראן יהיה נשק גרעיני. חלק מהעבודה שלנו הוא כמובן חיזוק הנוכחות שלנו באיזור."

עוד אמר לפיד: "אנחנו צריכים להמשיך את המגמה שהחלה עם הסכמי אברהם. לשאוף לחזק את השלום עם מדינות המפרץ, עם מצרים וירדן. אנחנו נשאף לחתום על הסכמים עם מדינות נוספות גם באיזור, גם מחוץ לאיזור. זה תהליך, זה לא קורה ביום, אבל משרד החוץ ירכז את התהליך הזה. אולי לא צפויה בעתיד הקרוב פריצה להסכם קבע, אבל יש לנו הרבה מה לעשות כדי לשפר את תנאי החיים של הפלשתינים ואת הדיאלוג האזרחי איתם."

קודם לכן, התקיים במשרד החוץ אירוע פרידה של שר החוץ גבי אשכנזי מעובדות ועובדי משרד החוץ בארץ ובעולם. במהלך האירוע הוקרנו ברכות לשר מעמיתיו שרי החוץ של ארה״ב, איחוד האמירויות, בחריין, הודו, גרמניה, יוון, קפריסין וצ׳כיה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכל משרד החוץ, אלון אושפיז, אמר בטקס: ״לא נעלמה מעיננו האהבה לארגון לעובדותיו ולעובדיו. ראינו את החתירה המתמדת לשיפור, ידענו להעריך מאוד ולכבד עד בלי די את החוכמה החריפה והחדה. היה כיף לשוב ולעשות למען הדברים הכי בסיסים שעומדים ביסודו של מקצוע הדיפלומטיה. ציונות מזוקקת שבמרכזה מחויבות מלאה ועניינית למדינת ישראל״.

דנה בנבנישתי, יושבת ראש ועד עובדי משרד החוץ הודתה לשר החוץ היוצא ואמרה: "קיבלת לידיך משרד מלא בעובדים מקצועיים ומסורים, אבל מוכה וחבוט מכל בחינה אחרת. לראשונה זה שנים הגיע לכאן שר שראה את משרד החוץ לא כסמל סטאטוס,  אלא כארגון ובעיקר – ראה את עובדיו. על כל שעשית למען הארגון ולמען עובדותיו ועובדיו כולנו מוקירים לך תודה. אתה לוחם בחליפה. מעשיך דיברו".

שר החוץ היוצא אשכנזי הוסיף: ״המשיכו לצעוד בגאון, להתוות יעדים ולהשיגם, לייצר מציאות, להוביל שינויים ולקחת את מדינת ישראל והמזרח התיכון כולו לנחלה של שלום אמיתי. אך בעיקר – עמדו על דעתכם המקצועית, הילחמו עליה והשמיעו אותה ללא מורא משררה״.

צילום: משרד החוץ
צילום: משרד החוץ
צילום: משרד החוץ
צילום: משרד החוץ
 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח